دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1397 - 15:08
در رساله دکتری دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی نراق صورت گرفت؛

بررسی مبانی و آثار اعلام جرم

جلسه ‌دفاع رساله دکتری حقوق کیفری و جرم‌شناسی با موضوع مبانی و آثار اعلام جرم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق برگزار شد.
کد خبر : 311629

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نراق، نخستین جلسه ‌دفاع از رساله دکتری رشته حقوق کیفری و جرم‌شناسی با حضور استادان ممتاز و برجسته در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق برگزار شد.


علیرضا مهدی‌پور مقدم دانشجوی مقطع دکتری حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق در این جلسه از رساله دکتری خود با موضوع «مبانی و آثار اعلام جرم» دفاع کرد. استاد راهنمای این رساله باقر شاملو از استادان برجسته حقوق کیفری و جرم‌شناسی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی بود.


مهدی‌پور در این جلسه به اهداف و شاخص‌های اعلام جرم، مبانی اعلام جرم، الگوهای اعلام جرم، اعلام جرم در آموزه‌های فقهی و حقوقی، تعریف جرم، فرآیند پاسخ به جرم، مراحل دادرسی، اصل قانونی بودن دادرسی و اهمیت اعلام جرم پرداخت.


وی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل انتخاب این موضوع گفت: «پاسخ به بی‌نظمی جامعه، فنی‌شدن جرائم و توسعه جوامع، توسعه جرائم اقتصادی و فساد، جرائم گروهی و سازمان‌یافته شدن جرائم، اهمیت و ضرورت اعلام جرم را دوچندان می‌کند.»


رجب گلدوست جویباری و مهدی صبوری‌پور از اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی به‌عنوان داوران خارج از دانشگاه این رساله، مواردی را اظهار و روح‌الله سپهری و شهید شاطری‌پور اصفهانی نیز نقدهایی در رابطه با رساله بیان کردند و در نهایت رساله دانشجوی دکتری واحد نراق با موفقیت و با درجه عالی مورد تصویب هیأت داوران قرار گرفت.


محمدحسین پوریانی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق سال ۱۳۶۷راه‌اندازی و با گذشت بیش از 30 سال با تربیت حدود ۱۸ هزار دانش‌آموخته ارزشمند در بیش از ۶۰ رشته تحصیلی در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از واحدهای دانشگاهی مهم منطقه محسوب می‌شود.»


وی افزود: «اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق دارای چهار رشته حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم‌شناسی، فقه و مبانی حقوق و اندیشه امام خمینی(ره) و جامعه‌شناسی سیاسی است و سعی ما بر این است که در همه گرایش‌ها از استادان برجسته کشوری در جلسات دفاع دکتری بهره‌مند شویم.»


انتهای پیام/4065/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد نراق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته