دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش پورابراهیمی به نحوه انتخاب مدیران عامل از طریق آگهی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب مدیرعامل بیمه ملت از طریق درج آگهی در روزنامه، گفت:در تمام مراحل باید به‌صورت شفاف عمل شود.
کد خبر : 311474

محمدرضا پورابراهیمی در پاسخ به سؤال خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا مبنی بر اینکه آیا روش انتخاب مدیرعامل از طریق درج آگهی در روزنامه، مانند آگهی جذب مدیرعامل بیمه ملت که درخواست ارسال رزومه شده بود، صحیح است؟ گفت: من موافق استخدام افراد توانمند و باسابقه در حوزه اجرا هستم، اما به شرطی که این روش فقط برای انحراف افکار عمومی نباشد و صرفاً برای جذب بهترین و باسابقه‌ترین افراد برای پست‌های مدیریتی باشد.


وی با بیان اینکه انتخاب و جذب مدیر از طریق آگهی نباید صرفاً یک اقدام نمایشی و در حد یک اعلام باشد، تصریح کرد: اگر افراد برای سمت‌های مدیریتی از قبل بر اساس سلیقه، نظر و یا توصیه انتخاب و مشخص شده باشند، این اقدام خیانت به کشور است.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر شفاف‌سازی در انتخاب مدیران، گفت: اگر گزینه‌های مطرح‌شده برای تصدی پست‌های مدیریتی به‌ صورت شفاف معرفی و با هم مقایسه شوند، قطعاً نتیجه مطلوب و خوبی برای انتخاب بهترین فرد را در پی خواهد داشت.


پورابراهیمی بابیان این نکته که برای جذب از طریق آگهی در روزنامه‌ها و رسانه‌های جمعی باید برخی موارد را در نظر گرفته تا نتیجه مطلوب حاصل شود، توضیح داد: باید در فراخوان، بررسی، اعلام اولیه و اعلام نهایی کاملاً شفاف عمل شود تا جای هیچ بحثی برای انتخاب مدیران وجود نداشته باشد.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شفافیت در جذب نیرو از طریق آگهی، افزود: باید همان‌گونه که در فراخوان شفاف عمل می‌کنند، در بررسی افراد و رزومه‌ها نیز شفاف عمل کنند، یعنی کاملاً آزادانه و شفاف سابقه و رزومه افراد را در اختیار عموم و کارشناسان قرار دهند، تا همگان بتوانند با کنار هم گذاشتن سوابق و عملکرد افراد مقایسه‌ای بین آنان داشته باشند تا همه نسبت به توانمندی و استعدادهای افراد منتخب آگاه باشند.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته