دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با آنا:

جوسازی علیه سرمایه‌گذار ترکیه‌ای در زنجان مغرضانه است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ملی در انتخاب کارشناسان برنامه‌های مختلف از جمله مسائل اقتصادی دقت کند، زیرا اظهارات غیرمسئولانه و مغرضانه افراد در این رسانه، می‌تواند کشور را به چالش بکشد.
کد خبر : 311275

محمد عزیزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا در زنجان با اشاره به پخش برنامه «پایش» در رسانه ملی و صحبت‌هایی علیه شرکت سرمایه‌گذاری «پارس حیات» گفت: اظهارات کارشناس برنامه پایش و مجری برنامه بر مبنای اطلاعات مغرضانه و غلط بود و متأسفانه چنین اظهاراتی می‌تواند سرمایه و سرمایه‌گذار را به چالش بکشد.


وی در خصوص فعالیت شرکت پارس حیات در ایران گفت: شرکت هلدینگ پارس حیات توسط یک سرمایه‌گذار ترک در استان زنجان راه‌اندازی شده و با ظرفیت کامل فعالیت می‌کند و خوشبختانه سبب اشتغال یک‌هزار و 200 نفر به‌صورت مستقیم شده است.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به توسعه فعالیت این شرکت در استان زنجان گفت: با پیگیری‌های مجموعه مدیران دولت و نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی و سیاسی تصمیم گرفته شد تا یک سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری توسط این شرکت در استان زنجان انجام گیرد.


نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با اشاره به رقابت‌های اقتصادی برخی شرکت‌های داخلی با پارس حیات گفت: این شرکت با توجه به هلدینگ بودنش، مواد اولیه مورد نیازش را در ترکیه تولید می‌کند و با توجه به فضایی که در بحث لزوم استفاده از تولیدات داخلی به‌ وجود آمد، دو شرکت داخلی اصرار دارند که مواد اولیه را به این شرکت بفروشند و پارس حیات باید جلوی واردات مواد اولیه را بگیرد.


عزیزی تأکید کرد: بنا شد شرکت پارس حیات به شرط رعایت استانداردهای داخلی ایران و مورد نیاز آن شرکت از شرکت‌های ذکر شده ایرانی مواد اولیه مورد نیازش را تأمین کند.


وی با اشاره به نامه‌نگاری و مذاکرات خود با وزیر صنعت و معدن و تجارت در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید گفت: برای ایجاد تفاهم بین شرکت‌های تأمین‌کننده مواد اولیه و شرکت تولید‌کننده نامه‌ای نوشته شد و درخواست گردید که وزارت صنایع اجازه بدهد تا زمانی که شرکت‌های تأمین‌کننده مواد اولیه بتوانند مواد لازم را در استاندارد داخلی تولید کنند، پارس حیات تا آن زمان مواد مورد نیازش را وارد کند و بتواند سرپا بماند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نامه‌نگاری نمایندگان به وزرا و مسئولان کشور در حمایت از بخش‌های مختلف و از جمله تولید و اشتغال را امری مرسوم تلقی و اضافه کرد: برای حمایت از ده‌ها شرکت و کارخانه و تولید‌کننده به مسئولان کشور نامه‌نگاری کرده‌ام و این حمایت به پارس حیات خلاصه نمی‌شود؛ موضوع نامه بنده به وزیر صنعت این بود اگر مواد اولیه این شرکت از گمرک ترخیص نشود، می‌تواند یک هزار و 200 نفر را بیکار کند.


وی با اشاره به اتهام تخلف توسط این شرکت توسط برنامه «پایش» گفت: مرجع تشخیص و رسیدگی به تخلفات در کشور توسط قانون مشخص شده است؛ اگر یک مجموعه‌ای از قوانین کشور تخلف نماید، موظف به پاسخگویی است. اما نمی‌توان به صرف برخی توهمات ذهنی و یا اطلاعات مغرضانه و غلط، افراد حقیقی و حقوقی را متهم به تخلف و فساد کرد.


عزیزی درخصوص مسأله مطرح‌شده در خصوص استفاده از رانت توسط این شرکت گفت: بنده نماینده مجلس هستم و قانون محدوده فعالیت نماینده را مشخص کرده است. بنده تشخیص‌دهنده رانت و فساد نیستم؛ اگر رانتی در کار بوده است، باید با آن برخورد شود.


وی به طرح سفر خارجی نمایندگان و برخی مسئولان اشاره کرد و گفت: در سفر خارجی به کشور ترکیه که برخی نمایندگان مجلس و معاون استاندار زنجان و جمعی از مدیران مرتبط با صنعت و تولید حضور داشتند، در زمینه توسعه پارس حیات در خصوص مواد شوینده مذاکرات لازم به‌عمل آمد و همچنین در جلسه‌ای که با اتاق بازرگانی استانبول انجام شد، توافقات اولیه برای ایجاد یک شهرک صنعتی ترک در استان زنجان حاصل شد.


انتهای پیام/4076/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته