دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1394 - 17:24
اخطار میرشاه ولد درباره اخذ وجه هنگام ثبت نام مدارس دولتی

گلایه‌ خانواده‌ها از اخذ وجوه ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی در برخی مدارس دولتی

مدیرکل ارزشیابی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش مستندسازی در مأموریتهای نظارت و ارزیابی را مهم برشمرد وگفت: ثبت نام امری عادی است و نباید به دغدغه ای برای خانواده ها تبدیل شود در حالیکه ما شاهد تخلفات و عدول از مقررات از سوی برخی از مدیران مدارس و تخطی آنها از مقررات هستیم و برخی از مدارس به دریافت وجه از مدارس مبادرت دارند.
کد خبر : 31095

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، رحیم میرشاه ولد در میزگرد پروژه مهر در نخستین روز از سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: در راستای کاهش تمرکز در سطح ستاد و استانها، این سیاست وزیر آموزش و پرورش را عملیاتی کردیم. لازم است ارزیابی ها مستند باشد و برگه های ارزیابی برای همه همکاران با عدد 100 نمره گذاری نشود، چرا همچنان تخلفاتی در مدارس همچون اخذ وجه 600 هزار تومانی هنگام ثبت نام مدارس دولتی از والدین رخ می دهد.


وی بیان کرد: آموزش و پرورش در تمام سطوح برنامه های سنگینی دارد و ما صرفا به امور نظارت در سطوح مختلف می پردازیم و مطابق جداول برنامه ها و عملکردها را ارزیابی می کنیم.


مدیرکل ارزشیابی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: موضوع نظارت میدانی مورد توجه اداره ارزیابی وزارت آموزش و پرورش است و بعضاً این مهم مورد گلایه مدیران مدارس است.


میرشاه ولد با بیان اینکه بازدید میدانی یکی از عوامل کاهش تخلفات در مدارس است، اضافه کرد: سال گذشته بیش از 50 هزار مدرسه را در سراسر کشور هنگام ثبت نام بازرسی کردیم اما همچنان مشکلاتی به قوت خود باقی است و برخی از مدیران مدارس توجهی به بازرسی ها ندارند.


وی تصریح کرد: ثبت نام امری عادی است و نباید به دغدغه ای برای خانواده ها تبدیل شود در حالیکه ما شاهد تخلفات و عدول از مقررات از سوی برخی از مدیران مدارس و تخطی آنها از مقررات هستیم و برخی از مدارس به دریافت وجه از مدارس مبادرت دارند.


مدیرکل ارزشیابی ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به دریافت مبالغ 600 هزار تومانی از سوی مدیران مدارس برای ثبت نام دانش آموزان اشاره کرد و افزود: این تخلف است و به آن رسیدگی می کنیم.


میرشاه ولد به دوقطبی بودن مناطق مختلف کشور و قطب های برخوردار و کمتربرخوردار اشاره کرد و این مهم را یکی از موارد مورد توجه در نقل و انتقال نیروهای آموزش و پرورش دانست و گفت: باید برای اجرای هر چه بهتر پروژه مهر به مقوله نقل و انتقالات و تحقق عدالت توجه داشته باشیم.


وی برگه های ارزشابی و مستند سازی در مقوله نظارت و بازرسی ها را مهم برشمرد و افزود: به سادگی به برگه های ارزشیابی نمره 100 ندهید و در تشویق ها دقت کنید. این موارد به معنی عدم مستند سازی عملکرد همکاران است به نحوی که هیچکدام تذکر کتبی کم کاری ها خود را دریافت نکرده اند.


مدیرکل ارزشیابی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ارزیابی مناطق آموزش و پرورش به هم پیوسته است و بهترین شیوه برای عدالت حرفه ای میزان فعالیت هاست و باید به تناسب عملکرد اضافه کار و بهره وری پرداخت شود.


میرشاه ولد مستند سازی را امری مهم برای کاهش بار سیاسی تحمیلی بر مدیران دانست و افزود: این امر موجب می شود تا عملکرد مدیران به خوبی ارزیابی شود و مستندات آن همواره موجود باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته