دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1394 - 11:31

عقبایی: ورود بورس به بازار مسکن فقط فرصت‌های سوداگرانه را افزایش می‌دهد

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با انتقاد از پروسه راه‌اندازی بورس مسکن گفت: مسیر پیش رو برای راه‌اندازی بورس مسکن در جهت رشد و تعالی بازار مسکن نیست و حتی فرصت‌های سوداگرانه در این بازار را افزایش می‌دهد.
کد خبر : 31084

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه فروش ملک به چند نفر از طریق کد رهگیری املاک قابل جلوگیری است، افزود: در حالی جلوگیری از فروش ملک به چند خریدار از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی بورس مسکن عنوان می‌شود که این امر از سال 87 تاکنون با راه‌اندازی سامانه املاک و مستغلات کشور پیگیری می‌شود.


وی تصریح کرد: ضرورتی برای ورود بورس به این بخش نیست و حتی این امر جز وظایف بورس کالا هم محسوب نمی‌شود، چون باید برابر با قانون نظام صنفی از سوی صنف مشاوران املاک صورت گیرد.


عقبایی ادامه داد: بورس کالا اعلام کرده است که با راه‌اندازی بورس مسکن خرید و فروش مسکن از سوی انبوه‌سازان، ستاد فرمان امام و... سازماندهی خواهد شد، در حالی که بورس نباید وارد حوزه خرید و فروش و دلالی شود.


مسئول کمسیون تخصصی مشاوران املاک کشور با تاکید بر اینکه بورس باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار را تقویت کند، تاکید کرد: در حال حاضر 120 هزار مشاور املاک دارای پروانه در کشور فعال است که 600 هزار شغل ایجاد کرده‌اند و باید هرگونه خرید و فروش در بازار مسکن از طریق آنها انجام شود.


وی با تاکید بر اینکه بنگاه‌های دولتی نباید بنگاه‌داری کنند، بیان کرد: بورس کالا نهادی دولتی است و بنگاه‌داری آن مخالف اصل 44 قانون اساسی در راستای واگذاری امور به بخش خصوصی است. کما اینکه مسیر در پیش گرفته شده برای ایجاد بورس مسکن کنترل، نظارت و شفافیت برای بازار مسکن را به همراه نخواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته