دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1397 - 07:50
علم وفناوری به وسعت ایران 12؛

پیشگامی آذربایجان شرقی در حوزه علم و فناوری/ تبریز میزبان ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی شد

پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی با نیت گسترش ارتباطات تحقیقاتی صنایع موجود با واحدهای تحقیقاتی و دانشگاه‌های منطقه شکل گرفت .
کد خبر : 310756

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گوشه شمال غربی کشور بیشترین هم‌وطنان آذری‌زبان ایران را در خود دارد. کسانی که در طول دوره‌های مختلف تاریخی رشادت‌ها و دلاوری‌هایشان همواره به نجات ایران آمده است. تبریز، این مهد دادخواهی و حامی همیشگی انقلاب، این بار هم کشور را تنها نگذاشته و نشان داده در حوزه علم و فناوری نیز پیش‌قدم است.


در این شماره از پرونده علم و فناوری به وسعت ایران به سراغ پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رفتیم. این پارک با نیت گسترش ارتباطات تحقیقاتی صنایع موجود با واحدهای تحقیقاتی و دانشگاههای منطقه شکل گرفت و هدف اصلی از تشکیل آن ارتقای فناوری صنایع موجود در قطب صنعتی مربوطه وافزایش توان رقابتی و در نهایت افزایش ثروت جامعه از این طریق است. جمع شدن واحدهای تحقیقاتی اعم از شرکتهای خدمات مهندسی، دفاتر واحدهای تحقیقاتی وابسته به دانشگاه‌ها و یا سازمانهای تحقیقاتی مستقل دراین منطقه علاوه بر کمک به ارتقای سطح مبادلات علمی فنی بین واحدهای مربوط،امکان بهره‌برداری حداکثر از ظرفیت‌های صنایع را نیز فراهم می‌کند.


از اهداف عمده پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی می‌توان به ارتقا و بهبود موجودی تکنولوژیکی صنایع کشور، به‌منظور بسط و توسعه قدرت رقابت آنها در بازارهای داخلی و به‌ویژه بین الملل، کاهش زمان موردنیاز در فرآیندتجاری کردن دستاوردهای پژوهشی، به‌ویژه برای شرکت‌ها و صنایع نوپا و آسیب‌پذیر، کمک به بسط تخصص‌های بین رشته‌ای اشاره کرد.


همچنین این پارک از دستاوردهایی نظیر تشویق به ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط تکیه‌ بر تکنولوژی‌های پیشرفته ایجاد ارتباط بین صنایع، مؤسسات دولتی، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، همکاری و تشریک مساعی بخش‌های دولتی و خصوصی حمایت می‌کند.


پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی عمدتاً در حوزه‌های شیمی و محصولات شیمیایی، پلاستیک و پلیمر، نانوتکنولوژی، فناوری اطلاعات، علوم کامپیوتر،مکانیک، قطعه سازی خودرو، الکترونیک و فیزیک، مدیریت کسب‌وکار و تجارت اقدام به پذیرش طرح می‌کند.


علاوه بر این، تبریز میزبان ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی نیز هست که در پوستر زیر شرایط حضور در این نمایشگاه را می‌بینید.





انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته