دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست بین‌المللی خاورمیانه- اروپا صورت می‌گیرد؛

همکاری در انتقال تجربیات پژوهشی برای دستیابی به آینده پایدار

نشست بین‌المللی خاورمیانه - اروپا با هدف همکاری در انتقال تجربیات پژوهشی برای دستیابی به آینده پایدار در روزهای ۲۷ تا ۲۹ مهرماه به میزبانی دانشگاه تهران در جزیره کیش برگزار می‌شود.
کد خبر : 318428
n00009818-r-b-000.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پارک علم وفناوری دانشگاه تهران؛ عباس زارعی هنزکی، دبیر علمی نشست بین‌المللی خاورمیانه-اروپا گفت: در این نشست پژوهشگران مؤسسات پژوهشی و مدیران تصمیم‌ساز از کشورهای مختلف اروپایی ازجمله اتریش، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، پرتقال، سوئد و سوئیس و نیز کشورهای خاورمیانه حضور دارند.


وی با اشاره به اهداف این نشست افزود: مهم‌ترین اهداف نشست خاورمیانه- اروپا ایجاد و تقویت انجمنی متشکل از تصمیم گیران کلیدی از مؤسسات علمی و پژوهشی خاورمیانه و اروپا، ایجاد ارتباط بین تیم‌های پژوهشی، یافتن راهکار برای غلبه بر موانع در همکاری‌های پژوهشی و نوآوری، شامل موانع سازمانی، موانع عملی و موانع فرهنگی، تقویت همکاری‌های بین‌المللی در ارتباط با تحقیق و نوآوری و یادگیری باهم و از یکدیگر است.


به گفته دبیر علمی نشست، مسائلی همچون خط‌مشی نوآوری و علم، نقاط قوت و ضعف در همکاری‌های علمی و پژوهشی در خاورمیانه و بین کشورهای خاورمیانه و اروپا، چهار حوزه پژوهشی آب، انرژی‌های تجدیدپذیر، بیماری‌های غیر واگیر و مسائل شهری و شهرنشینی و نوآوری‌های مربوط به آنها و ارتباط آنها با یکدیگر، انتقال تکنولوژی و مهارت، ثبت اختراع و ارزیابی کیفیت، ایجاد و گسترش همکاری‌های پژوهشی و نوآوری در این نشست موردبررسی قرار می‌گیرد.


زارعی هنزکی اظهار کرد: این نشست بر اساس طرحی که سازمان ملل با عنوان شبکه آب و انرژی و غذا دنبال می‌کند توسط دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران با محوریت دانشگاه تهران برنامه‌ریزی‌شده است. این پنج دانشگاه برتر کشور با تشکیل یک کنسرسیوم و الگوبرداری از این شبکه، نشست بین‌المللی خاورمیانه و اروپا را در دستور کار خود قراردادند.


وی خاطرنشان کرد: در این نشست سه‌روزه محققان داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاران در پنل‌های تخصصی به بررسی چالش‌های موجود این چهار حوزه در منطقه می‌پردازند.


انتهای پیام/4085


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته