دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1397 - 00:32
کارشناس حوزه نفت در گفتگو با آنا:

روی آب ماندن میعانات گازی به صلاح ایران نیست

یک کارشناس حوزه نفت با اشاره به اینکه پهلو گرفتن بسیاری از نفتکش‌های ایرانی در امارات متحده عربی، نشان  روی آب ماندن میعانات گازی است، گفت: مدیران نفتی باید به چاره‌ای اساسی برای فروش میعانات گازی ایران در دوران تحریم بیاندیشند.
کد خبر : 310649

مرتضی بهروزی‌فر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه توقف خرید میعانات گازی از ایران از سوی کره جنوبی آثار منفی را بر روی صنعت نفت دارد، گفت: کره جنوبی خریدار بیش از 300 هزار بشکه میعانات گازی ایران بود که با عدم اعطای معافیت از سوی آمریکا برای استمرار خرید میعانات گازی از ایران روبه‌رو شده است.


این کارشناس حوزه نفت با بیان اینکه پهلو گرفتن بسیاری از نفتکش‌های ایرانی در امارات متحده عربی نشان از این واقعیت دارد که میعانات گازی ایران همچنان روی آب است، گفت: مدیران نفتی باید چاره‌ای اساسی به منظور فروش میعانات گازی ایران در دوران تحریم بیندیشند.


وی تصریح کرد: فرق اساسی فروش نفت با میعانات گازی در این است که اگر نخواهیم نفت بفروشیم، می‌توانیم چاه‌های استخراج نفت را مسدود کنیم؛ ولی مسدود کردن منابع تولیدی میعانات گازی هرگز ممکن نیست.


این کارشناس حوزه نفت افزود: میعانات گازی از جمله نیازهای ضروری کشور در فصل زمستان برای تأمین نیازهای داخل کشور است که باید در دوران تحریم به این موضوع مهم توجه ویژه شود.


بهروزی‌فر با اشاره به اینکه با انصراف کره‌جنوبی از خرید میعانات گازی ایران، باید جایگزین مناسبی برای این کشور تعیین شود گفت: نگهداری میعانات گازی بر روی آب خیلی خطرناک است و هر لجظه امکان وقوع حادثه‌ای غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد.


این کارشناس حوزه نفت اضافه کرد: تحریم‌های نفتی همواره بر علیه ایران در دوره‌های مختلف وضع شده است ولی نکته مهم راه‌های دور زدن تحریم‌هاست که باید به‌صورت استراتژیک و کاملاً حساب‌شده عملیاتی شوند.


بهروزی‌فر سود کسب شده از فروش میعانات گازی را برای ایران بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: میعانات گازی از جمله محصولات از نوع خاص در اختیار ایران است و کشورهای زیادی برای تأمین گاز و استفاده از پالایشگاه‌ها‌ به میعانات گازی احتیاج دارند.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته