دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل آبفا استان تهران در گفتگو با آنا:

افت 600 میلیون مترمکعبی روان آب‌های استان تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تأکید بر اینکه کاهش بارندگی‌ سال آبی 96-97 در چهار دهه اخیر بی‌سابقه است، گفت: افت بارندگی موجب کاهش 600 میلیون مترمکعبی روان‌ آب‌ها شد.
کد خبر : 313298
بختیاری- آب وفاضلاب تهران.jpg

محمدرضا بختیاری در گفتگو با خبرنگار نفت و نیرو آنا با اشاره به اینکه کاهش بارندگی‌های امسال استان تهران در چهار دهه اخیر بی‌سابقه بوده است، گفت: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته میزان بارندگی‌های استان تهران از ابتدای سال آبی(مهرماه 96) تا پایان شهریورماه سال جاری به 257 میلی‌متر رسیده است که در مقایسه با 325 میلی‌متر بارندگی مدت مشابه سال گذشته کاهشی 21 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: این میزان بارندگی در مقایسه با مدت متوسط بلندمدت نیز افت 9 درصدی را به ثبت رسانده است و حدود 23 میلی‌متر کمتر از میانگین درازمدت است.

وی با اشاره به کاهش 600 میلیون مترمکعبی روان‌ آب‌های استان تهران در طی یک سال اخیر، گفت: افت بی‌سابقه بارندگی‌های سال آبی جاری 96-97 موجب شده است تا ذخایر سدهای استان تهران نیز نسبت به سال قبل حدود 250 میلیون مترمکعب کمتر شده باشد.

بختیاری با تأکید بر اینکه گرمای تابستان امسال در طی سالیان اخیر بی‌سابقه بوده است، ادامه داد: در حال حاضر ورودی به سدهای استان تهران حدود 32 درصد و خروجی از آن‌ها نیز 20 درصد نسبت به سال آبی گذشته کاهش‌یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پایان بابیان اینکه 66 درصد حجم سدهای تهران هم‌اکنون خالی از منابع آبی است، گفت: ذخایر سدهای پنجگانِ استان( لار، طالقان، کرج، لتیان و مملو) در مقایسه با سال گذشته کاهش 25 درصدی را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/4083/

انتهای پیام/

برچسب ها: بارندگی تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته