دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1397 - 07:55
نژادبهرام در گفتگو با آنا:

مگامال‌های از پیش ساخته شده باید پیوست‌های بهبود دریافت کنند

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های جدید مال‌های پایتخت، وجود پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی ضرورت دارد، گفت: مال‌های از پیش ساخته شده باید پیوست‌های بهبود دریافت کنند.
کد خبر : 310578

زهرا نژادبهرام در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به وضعیت مال‌های پایتخت و بروز مشکلات ناشی از وجود آنها در سطح شهر اظهار کرد: مال‌هایی که در سطح شهر تهران از گذشته ساخته شده‌اند تنها می‌توانیم شرایط‌شان را بهبود ببخشیم؛ اما در رابطه با مال‌هایی که قرار است در آینده ایجاد شوند مسلماً روندهای پیشگیرانه‌ای در دستور کار خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه مال‌هایی که قرار است در آینده در پایتخت ساخته شوند باید پیوست‌های ترافیکی، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی داشته باشند، گفت: بسیاری از مال‌ها در گذشته ساخته شده‌اند؛ اما واحدهای تجاری در درون آنها راه‌اندازی نشده و وضعیت‌شان راکد مانده و عملاً فقط یک هزینه بر سطح شهر باقی مانده است.


عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخی از مگامال‌هایی که ایجاد شده‌ و معضلاتی را در شهر به‌وجود آورده‌اند، باید آثار سوءشان مرتفع شود، اضافه کرد: برخی از مگامال‌ها که هم‌اکنون در سطح شهر وجود دارند باعث بروز گره‌های ترافیکی می‌شوند و حتی در برخی از موارد رشته‌های محله‌ای را مورد تعرض قرار داده است.


نژادبهرام با بیان اینکه این مگامال‌ها باید پیوست‌های بهبود را تهیه کنند، تصریح کرد: به شهرداری‌ها دستورالعمل‌های لازم برای ایجاد مگامال‌های جدید اعلام شده است؛ به‌عنوان مثال در منطقه 2 قرار بود مجموعه بورس افتتاح شود؛ اما شهردار این منطقه اعلام کرد اجازه بهره‌برداری به این مگامال را نخواهد داد تا زمانی که پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و ترافیکی آن تکمیل شود.


وی با بیان اینکه این پیوست‌ها به هزینه خود سازنده ساماندهی و اجرا خواهد شد، اضافه کرد: فرقی نمی‌کند سرمایه‌گذار حقوقی باشد یا حقیقی؛ در هر حال باید این پیوست‌ها اجرایی شود؛ در غیر این‌صورت اجازه بهره‌برداری داده نمی‌شود.


انتهای پیام/4039/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب