دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1397 - 12:54
عضوشورای شهر تهران خواستار شد:

توجه بیشتر شهرداری تهران به پروژه زیست شبانه

یک عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری لایحه برنامه عملیاتی برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای تحقق زیست شبانه را در چشم‌انداز ۱۴۰۲ تهران به شورا ارائه دهد.
کد خبر : 358479

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، زهرا نژادبهرام در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لزوم بسترسازی برای تحقق زیست شبانه در چشم انداز تهران ۱۴۰۲ اظهار کرد: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری شبانه و برنامه‌ریزی به منظور ارتقای نشاط اجتماعی، توسعه کیفیت بصری و ساماندهی مشاغل غیررسمی می‌بایست از ظرفیت‌های موجود در فرایند تحقق زیست و شبانه استفاده کرد.


وی تصریح کرد: به استناد بندهای ۲ و ۶ از ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و همچنین بند ۳ از ماده ۹۴ برنامه پنج ساله دوم شهر تهران، شهرداری مکلف است با جلب همکاری نهادهای ذی‌ربط طی ۶ ماه پس از تاریخ لازم‌الاجراشدن این مصوبه، لایحه برنامه عملیاتی برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای تحقق زیست شبانه را در چشم‌انداز ۱۴۰۲ تهران به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به رویکردهای مهم برای سیر مراحل تصویب به شورای شهر تهران اشاره کرد و توجه به زیبایی‌های کاربردی و مؤلفه‌های ادراکی، بسترسازی برای تحقق گردشگری شبانه و تأمین منابع مالی پایدار، تعیین متولی تهیه و اجرای برنامه زیست شبانه در سطح شهر، توجه به پویایی و نوآوری از هنر شهری، توجه به مسائل زیست محیطی و مکان‌گزینی صحیح و هدفمند را از مهمترین رویکردهایی عنوان کرد که می‌بایست مدنظر قرار گیرد.


نژادبهرام در پایان گفت: توجه به بعد جغرافیایی و تحقق عدالت فضایی در انتخاب مکان‌های مستعد و رفع شب مردگی در نقاط مرکزی شهر از دیگر موضوعاتی است که می‌بایست در ارائه لایحه تحقق زیست شبانه توسط شهرداری مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته