دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1397 - 13:16
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

دغدغه رهبری را در خروجی دانشگاه‌ها ادا نکرده‌ایم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مقام معظم رهبری انتظار دارند دانشجویان پرکار، فرزانه، صالح و بانشاط تربیت کند و خروجی آن انسان‌های توانمند و مدیران آینده کشور باشد که متأسفانه تاکنون دغدغه رهبری به‌درستی ادا نشده است.
کد خبر : 310496

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که مشمول عنایت نایب امام زمان (عج) قرار گرفتم تا به‌عنوان سرباز کوچکی، بار بزرگی را بر دوش بکشم. این بار بزرگ بدون مدد الهی و عنایت اهل بیت و یاری همکاران در مجموعه نهاد رهبری و دانشگاه‌ها و همچنین بدون دعای خیر به مقصد نمی‌رسد.
وی افزود: در شرایط کنونی آنچه وجهه همت دشمن و تلاش حزب شیطان شده است؛ هدف قرار دادن نقاط قوت نظام است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: دشمن با هدف زمین‌زدن جامعه قصد دارد یأس و احساس ضعف را به جای امید و اعتماد در دل مردم بنشاند.


رستمی تصریح کرد: نقطه قوت نظام اسلامی همراهی و همدلی بین مردم و امت است و قطعاً دانشگاه نهادی است که توانمندی حمایت از نقاط قوت نظام را دارد.


وی با بیان اینکه دانشگاه به‌عنوان موتور پیشران در حرکت به سمت قله‌های موفقیت می‌تواند و شایسته است در دفاع از جامعه و کشور تلاش کند گفت: دانشگاه سکولار و بر مبنای لیبرال‌دموکراسی متولد شد اما آنچه در ایران عملاً اتفاق افتاد، چیز دیگری بود.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در تمام صحنه‌ها و اتفاقات کشور، دانشگاه همواره پیشرو یا همراه بوده است و هر زمانی که کشور نیاز داشت این دانشگاه بود که نیازها را برطرف کرد. به‌عنوان مثال صنعت دفاعی پرافتخار کشور که تبدیل به یک قوه بازدارنده شده متکی بر علم و دانش بومی و برآمده از دانشگاه است.


رستمی با طرح این پرسش که آیا به نقطه مطلوب رسیده‌ایم گفت: قطعاً بین آنچه اکنون هستیم و آنچه باید باشیم فاصله وجود دارد.
وی با اشاره به انتظار مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها گفت: آنچه ایشان از دانشگاه مطالبه می‌کنند، دانشگاهی است که دانشجویان پرکار، فرزانه، صالح و بانشاط تربیت کند و خروجی آن انسان‌های توانمند و مدیران آینده کشور باشد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اضافه کرد: اگر تصورمان از خروجی دانشگاه این موارد است، پس دغدغه رهبری را ادا نکرده‌ایم.


رستمی با تأکید بر اینکه نهاد رهبری با سه دسته مخاطب استادان، دانشجویان، مدیران و کارکنان دانشگاه‌ها مواجه است عنوان کرد: فعالیتی که نهاد رهبری انجام می‌دهد به‌واسطه حضوری است که با افتخار و فضل خدا داشته است و باید به سمت اهداف تعالی انقلاب حرکت کند.


وی با بیان اینکه رساندن جامعه به قله‌های تمدن نوین اسلامی هدف است گفت: برای رسیدن به این هدف خستگی و ناامیدی ممنوع است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: هیچ شکستی در تلاش برای خدا وجود ندارد. بر این باوریم که نصرت متوجه انسان‌های مؤمنی است که برای خدا تلاش می‌کنند و اگر آسیبی هم در این راه به کسی برسد پیروزی است.


رستمی عنوان کرد: اطمینان داریم که وعده‌های خدا برای این ملت علی‌رغم جفاها، کم‌کاری‌ها و خستگی‌هایی که وجود دارد، محقق می‌شوند و آینده از آن حزب‌الله است.
وی با بیان اینکه مدال افتخاری که رهبر معظم انقلاب به حجت‌الاسلام محمدیان داده‌اند، خستگی را از تن ایشان و مجموعه نهاد رهبری درآورد گفت: اینکه رهبری، وی را فردی دلسوز و تلاش‌گر دانسته‌اند ارج می‌نهیم. قطعاً حجت‌الاسلام محمدیان مجاهد، بی‌تکلف، مشورت‌پذیر و قاطع بود.


انتهای پیام/4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته