دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1397 - 05:55
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

پیشنهاد جالب عضو اتاق بازرگانی؛ نرخ آب دلاری محاسبه شود

نایب رئیس سابق کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه حفظ منابع آبی در کشور بسیارمهم است گفت: درحوزه آب نباید اشتباه گذشته را مجدداً تکرار کنیم، چراکه منابع آبی زیرزمینی درنقاط مختلف ایران با خطر خشک شدن روبه‌رو هستند.
کد خبر : 310469

آرش نجفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه اگر لازم باشد برای حفظ منابع آبی باید قیمت آب را با قیمت دلار برابر کنیم، گفت: متأسفانه سیاست‌های مختلف از فرهنگ‌سازی در بخش مصرف گرفته تا جیره‌بندی آب نتوانسته است تأثیر نتیجه‌بخشی بر روی اصلاح الگوی مصرف آب در کشور داشته باشد.


وی تصریح کرد: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که وجود منابع آبی بسیار در ایران موجب شده است تا مسئولان و مردم به فکر حفظ منابع آبی نباشند و در شرایط کنونی که بعضی از دشت‌های کشور خشک شده‌اند و حتی شاهد جیره‌بندی آب در کلانشهرهای ایران هستیم، حفظ منابع آبی مهم شده است.


عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: در شرایطی که قیمت بنزین در ایران لیتری هزار تومان است و نرخ دلاربین 10 تا 15 هزار تومان متغیر است، قیمت آب نیازمند تغییر است.


نجفی با اشاره به اینکه میزان اتلاف آب در بخش کشاورزی کشور بسیار بالاست گفت: عدم ارائه روش‌های نوین آبیاری کشاورزی و عملیاتی نشدن این روش‌ها در زمین‌های کشاورزی کشور، موجب شده است تا شاهد اتلاف بی‌رویه آب در حوزه کشاورزی باشیم.


نایب رئیس سابق کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: به‌نظر من نرخ آب در ایران نسبت به سایر اقلام بسیار ارزان است که تداوم این ارزانی و عدم برخورد با متخلفانی که نقش اساسی در اتلاف آب را در کشور دارند موجب شده است که در شرایط کنونی شاهد کمبود منابع آبی در ایران باشیم.


وی با اشاره به اینکه حفظ منابع آبی در کشور بسیار مهم است گفت: در حوزه آب نباید اشتباه گذشته را مجدداً تکرار کنیم، چرا که منابع آبی زیرزمینی درنقاط مختلف کشور با خطر خشک شدن روبه‌رو هستند.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: آب ارزان قیمت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته