دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مقام مسئول در گفتگو با آنا مطرح کرد:

بازار پرالتهاب محصولات پلاستیکی در ایام ماه محرم

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان پلاستیک و نایلون هشدار داد که اگر مواد اولیه تولید محصولات پلاستیکی و نایلون تأمین نشود، در ایام محرم و صفر و با افزایش میزان مصرف ظروف یک‌بارمصرف، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.
کد خبر : 310463

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم و صفر و در پی آن افزایش میزان مصرف محصولات پلاستیکی، خبر از افزایش قیمت در بازار این محصول به‌‌گوش می‌رسد. امروز روز چهارم ماه محرم است و بررسی بازار ظروف یک‌بارمصرف و محصولات پلاستیکی نشان از افزایش قیمت دارد.


محمد مقیمی‌اصل در این‌باره به خبرنگار آنا می‌گوید: در‌حال‌‌حاضر قیمت ظروف یکبار مصرف نسبت به محرم سال گذشته رشد چندین برابری داشته و این امر قدرت خرید مردم را کاهش داده است؛ بنابراین مردم نمی‌توانند غذاها را در کیسه نایلون بریزند.


رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان پلاستیک و نایلون با گلایه از عملکرد شرکت‌های پتروشیمی آنها را وابسته به رانت دانست.


وی از کاهش شدید عرضه مواد اولیه در مقابل افزایش تقاضای محصولات پلاستیکی و نایلون خبر داد و گفت: درحال‌‌حاضر با وجود تقاضای بسیار در ماه محرم و نوسانات نرخ ارز، شرکت‌های پتروشیمی در حق مردم کم‌کاری کرده و با کاهش عرضه مواد اولیه تولید محصولات پلاستیکی در ماه محرم، موجب افزایش قیمت شده‌اند.


مقیمی از تعدیل نیرو در یکی از شرکت‌های تولیدی محصولات پلاستیکی خبر داد و افزود: شرایط اقتصادی و عدم دسترسی آسان به مواد اولیه، شرکت‌های تولیدی محصولات پلاستیکی را به‌‌سمت ورشکستگی سوق داده و میزان بیکاری در این صنف و صنعت را افزایش داده است.


رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان پلاستیک و نایلون با اشاره به خودکفایی کشور در زمینه تولید مواد پتروشیمی افزود: پتروشیمی‌ها با توجه به امکاناتی که از دولت دریافت می‌کنند، باید به کارخانجات وابسته خدمات بیشتری ارائه دهند تا بازار این محصولات رونق بگیرد.


وی تأکید کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید نظارت بیشتر و دقیق‌تری بر فعالیت‌ پتروشیمی‌ها داشته باشد تا بازار محصولات پلاستیکی با مشکلات این‌‌چنینی روبه‌رو نشوند.


وی عنوان کرد: افزایش قیمت مواد پلاستیکی، موجب بالا رفتن قیمت تمامی مواد پلاستیکی در صنایع همچون کشاورزی، محصولات لوازم خانگی و... خواهد شد؛ این در‌حالی‌است که کشور ما برای تولید مواد پتروشیمی به هیچ ماده اولیه‌ای نیاز ندارد.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته