دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1397 - 11:41
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با آنا:

مجلس مرجع تصمیم‌گیری درباره «اف‌ای‌تی‌اف» است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره لوایح «اف‌ای‌تی‌اف» با مجلس است، گفت: مشکلات کشور سوءمدیریت است و ربطی به تحریم و پذیرفتن یا نپذیرفتن لوایح و کنوانسیون‌ها ندارد. 
کد خبر : 310415

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره برخی اظهار نظرها پیرامون تصویب لوایح اف‌ای‌تی‌اف، اظهار کرد: ما در برجام تعهدهای سنگینی را انجام دادیم و هرچه در سال‌های مختلف برای دستیابی به دانش هسته‌ای تهیه کرده بودیم، برای پایبندی به تعهدات از دست دادیم.


وی با اشاره به از کار انداختن قلب رآکتور اراک به‌منظور جلب رضایت طرف‌های برجام، تصریح کرد: پایبندی به تعهدات برجامی فقط این نتیجه را برای ما داشت که آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گاهی عمل ایران و پایبندی به تعهدات هسته‌ای را تأیید می‌کند.


ارزش لوایح چهارگانه نسبت به برجام


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه لوایح چهارگانه «اف‌ای‌تی‌اف» از نظر ارزشی، بسیار کوچکتر از برجام است، اظهار کرد: ایران از برجام چه چیزی گرفت که آن موضوع اکنون درباره تصویب لوایح چهارگانه قابل اعتنا باشد.


مصری تأکید کرد: رهبر انقلاب در جلسه‌ای که نمایندگان مجلس در خدمت ایشان بودند، به‌صراحت نظرشان را درباره این لوایح اظهار و موضوع را به مجلس واگذار کردند.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه ایرادهایی که به برجام وارد بود، در مورد همه قراردادهایی که باید یکطرفه از سوی ایران جلو برود و طرف مقابل هیچ مسئولیتی ندارد، صادق است، گفت: باید مراقب باشیم کاری صورت نگیرد که بهانه‌ای به دست غرب بدهیم که از عدد و رقم‌های خودمان چیز موهومی درست کنند و بگویند شما به تروریست کمک می‌کنید.


مصری با طرح این سؤال که چرا غرب لوایح چهارگانه را از عربستان که تمام دنیا بر پرورش تروریسم در دستگاه آل‌سعود اذعان دارند، طلب نمی‌کند؟ اظهار کرد: دنیا تاکنون با کشوری که حامی مالی و تسلیحاتی تروریسم است، چه برخوردی داشته است؟


آمادگی مجلس برای کمک همه‌جانبه به دولت


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تقویت مدیریت داخلی، نظارت و برنامه‌ریزی برای اقتصاد کشور را راهکار مشکلات کنونی دانست و عنوان کرد: باور کنید مجلس در هیچ دوره‌ای برای کمک به دولت اینقدر آماده نبوده است، اما متأسفانه برنامه‌ای از سمت دولت نمی‌آید که مجلس بخواهد حمایت کند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از برنامه‌هایی که عقبه کارشناسی ندارد و خیلی زود به مشکل بر می‌خورد و مسیرش عوض می‌شود، گفت: هر شب یک تصمیم در دولت گرفته می‌شود که خیلی زود لغو می‌شود. یک شب اعلام می‌کنند سکه بخرید، شب بعد سکه قاچاق می‌شود! شب بعد می‌گویند ارز بدهید، فردا آن را قاچاق اعلام می‌کنند، ارز مسافرتی را قطع می‌کنند، بعد آن را با قیمتی اعلام می‌کنند که ارز بازار آزاد تثبیت شود!


تلاش برای گره‌زدن مشکلات به اف‌ای‌تی‌اف


وی با بیان اینکه برخی در این میان سعی دارند مشکلات را به تحریم و برجام گره بزنند، تصریح کرد: این مشکلات داخلی است، چه ربطی به تحریم و پذیرفتن یا نپذیرفتن لوایح، کنوانسیون‌ها و غیره و ذلک دارد؟


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درباره برخی تصمیم‌های جلسات شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی، گفت: تنها خبری که از این شورا شنیدیم، دست‌اندازی یک میلیاردی به صندوق توسعه ملی بود! این برنامه اقتصادی است؛ ما در شرایط کنونی باید از صندوق توسعه ملی بخوریم؟


عضو کمیسیون برنامه‌،‌ بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد رهبری به اینها اختیار دادند تا موانع را بردارند. طرح برداشت پول از صندوق توسعه ملی را که هر کسی می‌توانست ارائه دهد! اگر قرار باشد صندوق توسعه ملی را برای مصارفی که اعلام شده است، خالی کنیم چه می‌شود! مانند ذخایر سکه و ارز که تخلیه‌اش کردیم و الان نوبت صندوق توسعه ملی است.


انتهای پیام/4034/پ/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته