دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امام جمعه موقت تهران:

ذکر مصیبت سیدالشهدا(ع) باعث رشد معنوی انسان می‎شود

امام جمعه موقت تهران گفت: یاد و ذکر مصیبت سیدالشهدا (ع) و بزرگداشت نهضت این امام همام باعث رشد معنوی انسان می‌شود.
کد خبر : 310375

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی آستان‌ قدس رضوی، آیت‌الله سید احمد خاتمی در برنامه شب اول محرم بارگاه منور رضوی که با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، عنوان کرد: همه ما خوب می‌دانیم اوج گریه و زاری برای از دست دادن یک شخص، نهایتاً چند سال است اما سیدالشهدا (ع) مصیبتی عظیمی دارد که پس از گذشت بیش از هزار سال هنوز مردم جامه مشکی بر تن کرده و برای ایشان به عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.


وی با اشاره به اینکه از تاریخ گذشتگان باید عبرت گرفت و آنها را برای زمان حال و آینده به کار برد، عنوان کرد: فلسفه بیان تاریخ انبیاء (ص) در قرآن این است که ما از آنها درس بگیریم و آن را چراغ حرکت خود در مسیر حق‌تعالی و عبودیت قرار دهیم.


خاتمی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) پرچم هدایت اسلام است، عنوان کرد: یاد و ذکر مصیبت سیدالشهدا (ع) و بزرگداشت نهضت این امام همام باعث رشد معنوی انسان می‌شود.


وی افزود: زیارات و احادیث زیادی در مورد سیدالشهدا (ع) از اهل بیت (ع) نقل شده که همه آنها به عظمت قیام ایشان اشاره دارد. در زیارت امام حسین (ع) ما خودمان را به‌عنوان هم‌سنگران حضرت معرفی می‌کنیم لذا باید به وجدان خود مراجعه کنیم و ببینیم چه مقدار روحیه محبان واقعی سیدالشهدا (ع) در وجود ما نهفته است.


امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: همان‌طوری که قیام سیدالشهدا (ع)، الگوی امام راحل و مردم برای سرنگونی نظام ستم‌شاهی در 40 سال قبل بود، اکنون نیز قیام ایشان الگوی ملت ایران برای مبارزه با استکبار جهانی است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته