دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1397 - 05:45

عبده تبریزی: مشکلات بانک‌ها با مسائل ارز گره خورد/حباب در نرخ ارز بازار

مشاور مالی وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه مشکل نظام بانکی با مسائل ارزی گره خورده است، گفت: بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای حل مشکل نظام بانکی کشور می‌کند، اگرچه انتقادی هم وجود داشته باشد.
کد خبر : 310357

حسین عبده تبریزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه باید برای حجم بالای نقدینگی موجود در جامعه و قشرهای مختلف مردم فکری اساسی کرد گفت: تزریق بیش از حد نقدینگی در هر حوزه اقتصادی از مسکن گرفته تا خودرو و ارز می‌تواند تورم ایجاد کند.


وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی برای حل چالش‌های پولی و بانکی در کشور نیازمند همکاری بانک مرکزی، دولت و مجلس شورای اسلامی با یکدیگر هستیم گفت: خروج بانک‌های کشور از بنگا‌ه‌داری نخستین قدم به‌‌‌منظور اصلاح نظام بانکی در ایران است.


عبده تبریزی تصریح کرد: ساختارهای بانکی ایران متناسب با وضعیت حوزه‌های مختلف اقتصادی نیست که وقوع این اتفاق، آسیب‌های فراوانی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند.


مشاور مالی وزیر راه وشهرسازی افزایش میزان بدهی دولت به بانک‌ها و برعکس را برای اقتصاد ایران فاجعه دانست و عنوان کرد: تا چه زمانی بانک‌ها و دولت باید به یکدیگر بدهکار باشند و این میزان بدهی سال‌به‌‌سال افزایش یابد؟


وی گذری هم به بازار ملتهب ارز زد و افزود: در هر بازاری میزان عرضه و تقاضا شرایط آن بازار را مشخص می‌کند که متأسفانه در بازار ارز شاهد برهم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا هستیم، هرچند نباید از آثار تحریم و سوءمدیریت غافل شد.


عبده تبریزی نرخ ارز آزاد در بازار را واقعی ندانست و افزود: به نظر من حباب بازار ارز نه تنها تخلیه نشده است بلکه روزانه بزرگتر هم می‌شود که برای تخلیه این حباب، باید چاره‌ای اساسی اندیشید.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته