دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 18:13

ربات کرار آموزشکده سما کن چگونه قهرمان مسابقات بارمان‌کاپ شد؟

تیم رباتیک آموزشکده سما کن - تهران عنوان قهرمانی مسابقات کشوری رباتیک بارمان‌کاپ را از آن خود کرد.
کد خبر : 310326

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، دومین دوره مسابقات کشوری رباتیک بارمان‌کاپ، شهریور جاری با همکاری مشترک دانشگاه اصفهان و شرکت فن‌گستران رباتیک بارمان تولیدکننده بسته‌های آموزشی رباتیک برگزار شد.


در این دوره از مسابقات ۳۵۴ دانش‌آموز و دانشجو در قالب ۲۰۰ تیم در ۶ لیگ حضور پیدا کردند.


در لیگ ربات جنگجوی سنگین وزن این دوره از رقابت‌ها ۱۴ تیم به رقابت پرداختند.


نخستین رقابت ربات کرار آموزشکده سما کن - تهران با ربات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اصفهان انجام شد که رقابتی سنگین بود؛ اما به‌دلیل کیفیت ساخت بالای ربات دانشکده سما کن و استفاده از المان‌های فنی منحصربه‌فرد با تخریب و ضربات مکانیزم اسپینر عمودزن به دماغه ربات حریف، سبب ناک‌اوتی این ربات شده و بازی را به نفع خود به پایان رساند.


ربات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در آخرین رویداد مسابقات ربات‌های جنگجوی کشوری در کرمان در سال ۹۷ به مقام سومی مسابقات دست یافته بود.



ربات کرار آموزشکده سما کن در رقابت دوم، رباتی از سازمان بسیج علمی فناوری استان یزد را در ثانیه ابتدایی مسابقه با ضربات پیاپی و سنگین منهدم کرد و از پیش روی خود برداشت. هزینه ساخت این ربات حدود ۳۰ میلیون تومان برآورد شد که ربات سما کن در نهایت با ناک‌اوتی در دقیقه نخست از سد این رقیب نیز عبور کرد.


ربات کرار در رقابت سوم خود در دقیقه نخست توانست همه استحکامات ربات brothers (قهرمان مسابقات کشوری رباتیک کرمان 97) را از بین ببرد و در نهایت با انهدام موتور حرکتی این ربات با امتیاز ناک‌اوتی از سد این رقیب قدرتمند هم عبور کرد.


بازی آخر که فینال دومین دوره مسابقات کشوری بارمان‌کاپ اصفهان بود، میان کرار و پدیده این مسابقات که از سد همه ربات‌های مدعی قهرمانی عبور کرد، برگزار شد.


این مبارزه در دو راند سه دقیقه‌ای صورت گرفت که در طول کل بازی ربات کرار بی‌وقفه به بدنه و استحکامات این ربات ضربه وارد کرد و آن را پس از پنج دقیقه مجبور به شکست و تسلیم در برابر مکانیزم فنی و قدرتمند خود کرد.


در نهایت ربات جنگجوی آموزشکده سما کن با اقتدار به مقام قهرمانی مسابقات کشوری ربات‌های جنگجوی دانشگاه اصفهان نائل شد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

برچسب ها: سما کن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته