دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 11:55

تلاش لیبرال‌های اروپایی برای پیروزی با مکرون در انتخابات اروپا

رهبر گروه لیبرال مجلس اروپا، روز گذشته اعلام کرد در تلاش برای مقابله با پوپولیست‌ها در پی پیوستن به احزاب سیاسی فرانسه به رهبری امانوئل مکرون برای انتخابات اروپایی است.
کد خبر : 310183

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، در مصاحبه‌ای که در یک روزنامه فرانسوی منتشر شد، نخست وزیر سابق بلژیک اعلام کرد که برای لیبرال‌های اروپایی و حزب جمهوری‌خواه برای ایجاد پوپولیسم و جایگزینی آماده است.


رئیس حزب سوسیال‌دموکرات فرانسه اعلام کرد ما برای اتحاد با مکرون آماده نیستیم.


همان‌طور که رهبران ایتالیایی و مجارستانی طی ملاقات خود بر دیدگاه مشترک تأکید می‌کنند، احزاب لیبرال طرفدار اروپا نیز قصد دارند در ماه می برای حضور در انتخابات مجلس با یکدیگر مبارزه کنند.


رهبر گروه لیبرال مجلس اروپا به نشریه فرانسه گفت: «مبارزه در سال 2019، مبارزه میان پوپولیست‌های ملی‌گرایانه و جایگزین طرفدار اروپایی خواهد بود.»


وی افزود: «هر حزب با پیشنهاد‌های مشترک، مبارزه می‌کند اما هویت‌های خود را حفظ می‌کند. هدف این است که گروهی قاطع در مجلس آینده ایجاد کنیم که می‌تواند ابزار مهمی برای متوقف کردن روند ناسیونالیستی باشد.»


چهارمین و بزرگ‌ترین گروه در مجلس اروپا با 68 نماینده از 751 نفر از تازه واردها در مرحله اروپایی برای پیوستن به صفوف خود و پس از انتخابات ماه می وارد اتحادیه می‌شوند.


مکرون هشت ماه پیش از رأی‌گیری، خود را به‌عنوان مخالف اصلی ملی‌گرایان اروپایی معرفی کرده است. او از حزب محبوب اروپایی، گروه محافظه‌کار در مجلس خواست تا موضع خود را روشن کند و اعلام کند که آنگلا مرکل و نخست‌وزیر مجارستان نمی‌توانند تحت یک پرچم باشند.


انتهای پیام/4077/4068


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب