دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1394 - 13:42
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

شرایط پساتوافق ضرورت تبیین جایگاه زنان را دوچندان می‌کند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید برضرورت تبیین جایگاه زنان در شرایط پسا توافق گفت: برای تحقق سیاست‌های دولت برای خروج از رکود و افزایش تولید باید به نقش زنان در این زمینه بیشتر توجه کنیم.
کد خبر : 31017

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، شهیندخت مولاوردی در نشست خبری دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با اشاره به اینکه این همایش با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های اجرایی عضو شورای راهبری همایش برگزار می شود، افزود: هم اکنون کشور ما در شرایط و دوره زمانی خاص حیات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به سر می‌برد. امیدواریم در این مرحله و با تلاش‌های صورت گرفته بتوانیم به نفع توسعه اقتصاد کشور بهره لازم را ببریم به طوری که از برای توسعه بیشتر و خروج کشور از اقتصاد مبتنی برنفت و تک محصولی گام برداریم.


وی افزود: هدف دولت در تدوین برنامه ششم توسعه تحقق توسعه متوازن است و امیدواریم با توسعه صادرات غیر نفتی و محصولات صنایع دستی که زنان در تولید و ساخت آن نقش دارند بتواند در تحقق و ترویج این هدف کمک کند زیرا در سال‌های گذشته شاهد توسعه متوازن در کشور نبوده‌ایم.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: با توجه به اینکه شرایط پسا توافق را در عرصه بین المللی شاهد هستیم ضرورت تبین جایگاه و سهم زنان در این شرایط را دو چندان می‌کند و باید این جایگاه تقویت شود بر همین اساس برای تحقق سیاست‌های دولت برای خروج از رکود و افزایش تولید باید به نقش زنان در این زمینه بیشتر توجه کنیم.


رئیس شورای راهبری این همایش از اهدا جایزه بانوی کارآفرین سال برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: از سال به صورت مرتب هر سال چنین جایزه‌ای به زن کارآفرین برتر کشور اهدا می‌شود و همچنین کتاب معرفی بانوان کارآفرین همزمان با برگزاری این نمایشگاه و همایش منتشر خواهد شد.


ادامه داد....


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته