دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 10:25
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با آنا:

منتظر گزارش وزارت امور خارجه درباره وضعیت صیادان ایرانی در امارات هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیگیری وضعیت صیادان ایرانی که توسط پلیس امارات دستگیر شده‌اند منتظر گزارش وزارت امور خارجه هستیم.
کد خبر : 310146

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره پیگیری حمله پلیس دریایی امارات به لنج ماهیگیری ایرانی در آب‌های خلیج فارس در کمیسیون امنیت ملی مجلس، اظهار کرد: موضوع قرار است از طریق وزارت امور خارجه پیگیری و گزارش آن به کمیسیون امنیت ملی داده شود.


وی با اشاره به اینکه نیازی به تشکیل کمیته در کمیسیون امنیت ملی نبود، اضافه کرد: طبق گزارشی که وزارت امور خارجه در اختیار نمایندگان خواهد گذاشت، بر حسب لزوم به مسئله ورود خواهیم کرد.


به گزارش آنا، هفدهم شهریور 9 صیاد ایرانی در لنج ماهیگیری مورد تعرض پلیس امارات قرار می‌گیرند که یکی از آنان در درگیری جان خود را از دست می‌دهد و هشت صیاد دیگر دستگیر می‌شوند.


حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس در اظهار نظری در این‌باره گفته بود که حادثه از طریق پناهی‌آذر معاون ایرانیان و امور مجلس وزارت امورخارجه و چگینی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه پیگیری‌ می‌شود.


به گفته وی این موضوع اولین اقدام اماراتی‌ها نیست و علاوه بر آن لنج صیادان ایرانی در آب‌های داخلی بوده است.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته