دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1394 - 13:25
در نشست خبری مشترک

شکری: مصر به رابطه با آمریکا متعهد است/ کری: درباره مبارزه علیه داعش گفت‌وگو کردیم

نشست خبری مشترکی با عنوان «مذاکرات استراتژیک مصر و آمریکا در قاهره» با حضور هیأت‌های آمریکایی و مصری آغاز شد.
کد خبر : 30999

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «الیوم‌السابع»، این نشست خبری مشترک با حضور «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا و «سامح شکری» همتای مصری‌اش در قاهره برگزار شد.


بر اساس این گزارش، در نشست مذکور «سامح شکری» با بیان محورهای گفت‌وگوی مصر با آمریکا گفت که همکاری‌های نظامی، اقتصادی و منطقه‌ای از جمله موضوعاتی است که به بررسی آن خواهیم پرداخت.


وی با تاکید بر تعهد مصر نسبت به روابط خود با آمریکا گفت: موضوعات منطقه‌ای از جمله بحران عراق، سوریه، یمن و فلسطین و توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ و نتیجه و تأثیر آن را بررسی می‌کنیم.


در ادامه این نشست خبری «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا گفت: آمریکا به امنیت و رفاه مصری‌ها متعهد است و یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر من به این کشور موضوع مبارزه با داعش است.


«کری» گفت: پیشرفت و توسعه اقتصاد مصر یکی دیگر از موضوعاتی است که در نشست استراتژیک خود با مقام‌های مصری آن را بررسی خواهیم کرد.


وی روابط واشنگتن با مصر را بر پایه اعتماد و نه تهدید توصیف کرد و گفت: مصر تاوان زیادی در زمینه مبارزه‌ با تروریسم داده است و واشنگتن همچنان به حمایت نظامی خود از مصر و ارتش این کشور ادامه خواهد داد. باید به صورت اساسی در مصر با افراط‌گرایی به‌وسیله آموزش مقابله شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته