دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

نسخه رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی برای درمان التهابات ارزی

رئیس سابق بانک مرکزی با اشاره به دلایل شکل‌گیری التهابات ارزی در کشور، نسخه شفابخش شرایط فعلی را در عرضه ارز از سوی پتروشیمی‌ها دانست.
کد خبر : 309766

طهماسب مظاهری درگفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه بازارهای پولی و مالی با اتخاذ تدابیر امنیتی نظم پیدا نمی‌کنند، گفت: بانک مرکزی از ابزار خود به منظور کنترل نرخ ارز به درستی استفاده نمی‌کند.


وی تصریح کرد: در شرایط کنونی بازار ارز شاهد تلاطم‌های مختلفی است که ناشی از عدم تعادل بین عرضه و تقاضا است.


مظاهری گفت: وقتی قیمت ارز تک نرخی 4200 تومان اعلام شد بازار ثانویه ارز شکل گرفت که در آن بازار شاهد دو برابر شدن نرخ ارز بازار آزاد نسبت به ارز دولتی بودیم و وقوع این اتفاق موجب شد تا کنترل بازار ارز از دست بانک مرکزی خارج شود.


رئیس سابق بانک مرکزی افزود: با توجه به اینکه همچنان نوسانات ارزی در بازار وجود دارد نمی‌توان به ثبات ارزی در بازار در آینده‌ای نه چندان دور امیدوار بود.


وی نقش پتروشیمی‌ها در ثبات بازار ارز را مهم دانست و افزود: بسیاری از پتروشیمی‌ها ارز حاصل از صادرات خود را در بازار آزاد به فروش رساندند که وقوع این اتفاق در نوسانات شدید ارزی مؤثر بود.


مظاهری تک نرخی اعلام کردن ارز را اشتباه مجددی دانست که در دولت دهم هم تکرار شد وگفت: در هیچ کجای دنیا بازار ارز با اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی به ثبات نمی‌رسد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: امنیتی بازار ارز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته