دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو شورای عالی کار در گفتگو با آنا:

قدرت خرید کارگران نصف شد

عضو شورای عالی کار با اشاره به اینکه از نیمه دوم تیرماه سال جاری قدرت خرید کارگران حدود 48.2 درصد افت کرده است گفت: تقاضا دادیم که متناسب با افت قدرت خرید، دستمزد کارگران در سال 97 مورد بازنگری قرار گیرد.
کد خبر : 309730

علی خدایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه تا قبل از استیضاح وزیر کار قرار بود جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارگران، دولت و کارفرمایان به منظور افزایش دستمزد کارگران برگزار شود که به دلیل عدم حضور نماینده کارفرمایان برگزار نشد، گفت: استیضاح آقای ربیعی از سوی نمایندگان مجلس ضربه مهلکی به کارگران کشور وارد کرد.


وی با اشاره به اینکه با حضور سرپرست جدید در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتظر تشکیل جلسه به منظور افزایش دستمزد کارگران هستیم گفت: واقعیت این است که در شرایط کنونی معیشت کارگران با چالش‌های فراوان روبه‌رو شده است.


خدایی تصریح کرد: در سال 1391 شاهد اتفاق‌هایی بودیم که در سال جاری رخ داد اما در سال 1391 با افزایش 13 درصدی دستمزد کارگران به نوعی صعود تورم و آثار منفی آن را بر قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز کارگران جبران کردیم.


عضو شورای عالی کار اضافه کرد: در سال جاری شاهد تکانه‌های شدیدتری در اقتصاد ایران نسبت به سال 1391 بوده‌ایم ولی متأسفانه دستمزد کارگران تغییری نکرده است که یکی از دلایل عمده آن استیضاح جناب آقای ربیعی وزیر کار پیشین توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.


وی تصریح کرد: بنده پس از پیروزی انقلاب اسلامی به یاد ندارم که دستمزد کارگران نسبت به قیمت کالاهای اساسی، مایحتاج موردنیاز و نرخ تورم تا این حد پایین باشد.


عضو شورای عالی کار با اشاره به اینکه از نیمه دوم تیرماه سال‌جاری قدرت خرید کارگران حدود 48.2 درصد افت کرده است، گفت: نمایندگان مجلس در بدترین زمان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را استیضاح کردند.


انتهای پیام//پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته