دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1397 - 00:57
عضو حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با آنا:

رسانه‌ها در مسیر وحدت ملی گام بردارند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخی نطق‌ها و تیترهای رسانه‌ها به دشمن القا می‌کند که فضای مطلوب برای دسیسه‌های آنان مهیاست؛ لذا رسانه‌ها باید در مسیر حفظ وحدت ملی و پرهیز از سیاه‌نمایی گام بردارند.
کد خبر : 309714

محمدکاظم انبارلویی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در رابطه تبلیغات ضد ایرانی مقام‌های آمریکایی‌، گفت: ظرفیت داخلی آمریکا به‌گونه‌ای است که نمی‌تواند یک عملیات تمام‌عیار نظامی را در منطقه مدیریت کند و شهروندان آمریکایی هم به این نتیجه رسیده‌اند که مالیات‌ آنان صرف جنایت در مناطق مختلف جهان می‌شود.


وی ادامه داد: آمریکایی‌ها شکست سختی در سوریه، یمن، عراق و افغانستان متحمل شده‌اند و درصدد جبران شکست‌ها از طریق یک جنگ تازه‌اند؛ اما جریان ضدجنگ در آمریکا مانع خواهد شد تا دولت ایالات متحده هزینه‌های سنگین جنگ جدید را به مردم تحمیل کند.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه ترامپ به‌ناچار برای اجتناب از تشدید مخالفت‌های داخلی، استفاده از ابزار جنگ روانی و فشار اقتصادی را جایگزین جنگ سخت کرده است، گفت: وی تصمیم دارد با این روش، منتقدان سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا را مهار کند.


این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا جنگ نرم را جایگزین نبرد سخت کرده است، در توصیه‌ای به رسانه‌های داخلی اظهار کرد: آن‌چه امروز ضرورت دارد، درک صحیح شما از ابعاد مختلف نبرد سخت و نرم آمریکاست که در مواجهه با انقلاب اسلامی چه در ایران و چه در منطقه استفاده می‌کند.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، ایجاد بدبینی میان مردم و مسئولان، ایجاد اغتشاش و تشدید از هم‌‌گسیختگی و دامن زدن به هرج‌ومرج داخلی را از مؤلفه‌های جنگ روانی آمریکا علیه ایران عنوان کرد و گفت: ابررسانه‌های آمریکا و غرب، امروز روی این موضوع‌ها تمرکز کرده‌اند.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای خبرگان، یک پرده‌برداری روشن از توطئه‌‌های جدید آمریکا داشتند و در این راستا تمامی رسانه‌ها و تریبون‌داران داخلی را برای درک چنین شرایطی دعوت کردند.


انبارلویی ادامه داد: رسانه‌ها با درک شرایط کنونی و مؤلفه‌های نبرد نرم آمریکا، خواهند توانست یک تقابل جدی با نبرد رسانه‌ای دشمن داشته باشند.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، پرداختن به موضوع‌های حاشیه‌ای که هیچ کمکی به رفع مشکلات جامعه نمی‌کند را نقطه ضعف این رسانه‌ها دانست و گفت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همه رسانه‌ها و صاحبان قلم توصیه کرد مراقب ستون پنجم تحریم‌های آمریکا در ایران باشند.


وی افزود: رسانه‌ها و تریبون‌داران و آن‌هایی که با پدیده تحریم همراهی و هم‌گامی می‌کنند، ستون پنجم تحریم‌ها در ایران هستند و با توجه به بعضی نطق‌ها و یا تیترهای آنها، برداشت دشمن این می‌شود که فضای مطلوب برای دسیسه‌های آنان مهیاست؛ لذا رسانه‌ها باید در مسیر حفظ وحدت ملی و پرهیز از سیاه‌نمایی گام بردارند.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته