دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1394 - 09:17
حیدری در گفت و گو با آنا:

عملیات احداث ساختمان آموزشی واحد اسدآباد به‌زودی آغاز می شود/ اخذ موافقت ایجاد 7 رشته کارشناسی ارشد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد گفت: عملیات احداث ساختمان آموزشی این دانشگاه با زیربنای 3060 متر مربع و در 4 طبقه و با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و پانصد میلیون تومان آغاز می‌شود و تا دوسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر : 30959

دکتر ایرج حیدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: تملک نهایی زمین که بهای آن به صورت اقساطی مبلغ پنج میلیارد و یکصد میلیون تومان ارزیابی شده بود با پیگیری و رایزنی های انجام شده طی دو مرحله کارشناسی خریداری شده به صورت اقساطی به مبلغ هشتصد و ده میلیون تومان تعیین و قرارداد واگذاری آن نیز منعقد شد و با استعانت از الطاف بیکران الهی عملیات احداث ساختمان آموزشی این واحد دانشگاهی بزودی آغاز خواهد شد.


حیدری اظهار کرد: خدا را شاکریم که بعد از یک سال تلاش شبانه روزی و با حمایت‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان و مساعدت سایر مسئولان استان و شهرستان، سرانجام 3 هکتار زمین در بهترین نقطه شهر توسط این واحد دانشگاهی خریداری شد.








واحد اسدآباد با توجه به نیاز دانشجویان اقدام به تاسیس رشته‌های مکانیک در دو گرایش، حسابداری، معماری و کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد در پرتال ثبت رشته‌ها کرده و منتظر به تصویب رساندن آنهاست

وی درباره برنامه‌های این واحد برای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و تامین 16 درصد بودجه در سال جدید از محل شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های اقتصادی نیز گفت: در واحد اسد آباد عملا دو محدودیت در خصوص اجرایی کردن طرح های اقتصادی دانش بنیان وچود دارد.


حیدری گفت: اول اینکه دانشگاه آزاد اسدآباد فاقد ساختمان تملیکی است. بنابرین فضای کارگاهی آن نیز محدود به فضای کم‌کاربرد استیجاری است. دوم اینکه متاسفانه هیچ رشته‌ای در مقطع تحصیلات تکمیلی در واحد اسد آباد دایر نیست بنابراین سطح طرح های اقتصادی از مقطع کارشناسی بالاتر نمی رود.


سرپرست واحد اسدآباد یادآور شد: با وجود لین، دو طرح در واحد اسدآباد پیگیری شده که یکی از آنها به مرحله ساخت و آزمایش رسیده‌ است و طرح دیگر در مرحله مطالعه قرار دارد.


تمام مراحل طراحی و ساخت خودرور زائربر بصورت بومی انجام شده است


وی با توجه به طراحی و ساخت خودروی زاِئربر الکتریکی آدراپانا به آنا گفت: این طرح با بودجه 27 میلیون تومانی و ظرف مدت 2 ماه با هدایت اداره پژوهش واحد اسدآباد نمونه‌سازی و اجرا شده است و در صورت تولید انبوه، بهای تمام شده آن کمتر از 15 میلیون تومان خواهد بود. تمام مراحل طراحی و ساخت این خودرور به‌صورت بومی انجام شده است.



حیدری افزود: امکان تجاری‌سازی برای این محصول به شرط سرمایه‌گذاری برای راه اندازی خط تولید، صد درصد وجود دارد.


این مسئول با توجه به طرح راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودرهای سبک از سوی واحد اسدآباد اظهار کرد: با توجه به نبود چنین مرکزی در شهرستان اسدآباد، احتمالا این طرح نیز توجیه اقتصادی خوبی داشته باشد. این طرح نیز در دست پیگیری است و در مرحله رایزنی با مقامات محلی و اصلاح طرح توجیهی است.


حیدری انجام طرح‌های فرهنگی ماندگار در واحد اسدآباد را هم یادآور شد و خاطرنشان کرد: گردآوری وصیت‌نامه شهدای شهرستان اسدآباد در قالب کتاب و اهدای آن به ادارات شهرستان از جمله فرمانداری و دفتر امام جمعه و ... از طرح‌های انجام شده است و راه اندازی مرکز فرهنگی و تربیتی دارالقرآن ویژه خردسالان و کودکان از طرح‌های فرهنگی ماندگار در دست اقدام این واحد است.


اخذ موافقت اولیه ایجاد رشته های پیراپزشکی در 8 رشته


سرپرست واحد اسدآباد در ادمه در باره رشته‌های تحصیلی این واحد به آنا گفت: اخذ موافقت اولیه ایجاد رشته‌های کارشناسی ارشد در 7 رشته آموزش ابتدایی، عمران، تربیت بدنی، حسابداری، معماری، تکنولوژی آموزشی و مکانیک خودرو، اخذ موافقت اولیه ایجاد رشته‌های پیراپزشکی در 8 رشته پرستاری، هوشبری، مامایی، گفتاردرمانی، علوم تغذیه، شنوایی سنجی، بهداشت حرفه‌ای و اتاق عمل از فعالیت‌های آموزشی است.


وی با بیان اینکه واحد اسدآباد دارای 1300 دانشجو در 20 رشته کاردانی و کارشناسی است، ادامه داد: این واحد دانشگاهی با توجه به نیاز دانشجویان اقدام به تاسیس رشته‌های مکانیک در دو گرایش، حسابداری، معماری و کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد در پرتال ثبت رشته‌ها کرده و منتظر به تصویب رساندن آنهاست


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد اسدآباد
ارسال نظر
هلدینگ شایسته