دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با آنا تأکید کرد:

شفافیت، کلید قفل‌های اقتصاد ایران/ عملکرد دستگاه‌ها شفاف شود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت بالای خودرو و نوسانات شدید ارزی در روزهای گذشته ناشی از عدم شفافیت در اقتصاد کشور است گفت: ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی پتانسیل‌های خوبی دارد، به شرطی که شفافیت در رئوس برنامه‌های دولت قرار گیرد.
کد خبر : 309551

علیم یارمحمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه شفاف نبودن اقتصاد ایران معضلات فراوانی را ایجاد کرده است گفت: عدم وجود آرامش در بازار ارز و نابسامانی این بازار یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در سایه عدم شفافیت اقتصاد ایران ایجاد شده است.


عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قیمت بالای خودرو و نوسانات شدید ارزی در روزهای گذشته، ناشی از عدم شفافیت در اقتصاد کشور است گفت: ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی پتانسیل‌های خوبی دارد که می‌توان از آنها به‌‌صورت بهینه استفاده کرد، به‌شرطی که شفافیت در رئوس برنامه‌های اقتصادی دولت قرار بگیرد.


وی افزود: در کشورهای توسعه یافته، شفافیت در تمام امور حرف نخست را می‌زند؛ به‌طوری که تمام دخل و خرج کشور در حوزه‌های مختلف اقتصاد کاملاً برای مردم مشخص است؛ ولی متأسفانه در اقتصاد ایران شاهد جابه‌جایی پول‌هایی هستیم که منشأ تولد آنها مشخص نیست.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم شفافیت در عملکرد نهادهای اقتصادی کشور، از بانک‌ها گرفته تا وزارتخانه‌های اقتصادی، کاملاً مشهود است و برای ایجاد شفافیت در اقتصاد ایران باید ساختارهای اقتصادی کشور به‌طور کل تغییر کنند.


یارمحمدی از حوادث 6 ماه گذشته در اقتصاد ایران یاد کرد و گفت: در تمام حوزه‌های اقتصادی کشور از ارز گرفته تا واردات خودرو، شاهد عدم شافیت هستیم؛ به‌طوری که ارزهای دولتی به واردکنندگان داده شد اما مایحتاج اساسی مردم وارد نشد.


این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولتمردان اقتصادی باید در برابر عملکرد خود نسبت به مردم پاسخ‌گو باشند افزود: به نظر من دولت در تخصیص ارزهای دولتی به منظور ورود کالاهای اساسی به کشور می‌توانست بهتر عمل کند که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداد.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته