دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک اقتصاددان در گفتگو با آنا:

حل مشکلات اقتصادی در گرو جلب اعتماد عمومی است

یک اقتصاددان با اشاره به وضعیت بد اقتصادی که به علت سوءمدیریت تیم اقتصادی دولت به‌وجود آمده است، تأکید کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی این است که دولت با مردم شفاف و صادقانه صحبت کند تا اعتماد عمومی را جلب کند.
کد خبر : 309548

ابوالقاسم حکیمی‌پور، اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به موضوع اعتماد عمومی در وضعیت اقتصادی فعلی کشور اشاره و تصریح کرد: مردم ایران دیگر به دولت فعلی اعتماد ندارند. اگر دولت فعلی بگوید ماست سفید است، مردم قبول نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه اعتماد مهم است، تأکید کرد: اگر دانشجویان، من را به‌عنوان استاد قبول نداشته باشند، هر چه بگویم، حتی اگر درست باشد، قبول نمی‌کنند. چون از ریشه من را قبول ندارند.
این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که راهکار دولت برای رفع مشکلات اقتصادی در این فضای بی‌اعتمادی مردم چیست؟ گفت: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی این است که دولت با مردم شفاف و صادقانه صحبت کند.
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه دولت باید با مردم شفاف صحبت کند، تصریح کرد: اگر دولت با مردم شفاف و صادقانه صحبت کند و به عنوان مثال بگوید که دلار نداریم، مردم ما به قدری خوب هستند که حتماً برای حل مشکلات به دولت کمک می‌کنند. یا در حوزه مسکن اگر آقای وزیر مسکن توضیح دهد که چه اتفاقی در مسکن افتاده است، مردم گوش می‌دهند.
حکیمی‌پور با تأکید بر اینکه بستر اعتماد، ارتباط است، تصریح کرد: وقتی ارتباط قطع بشود، اعتماد هم متزلزل می‌شود. دولت باید تلاش کند تا ارتباطش را با مردم برقرار و نگه دارد، بعد از این ارتباط با شفافیت و صادقانه مشکلات را مطرح کند تا مردم به دولت اعتماد و با راه‌کارهایش آشنا شوند و اگر مردم بدانند که برنامه برای برون رفت از وضعیت فعلی در دولت وجود دارد، قطعاً از آن حمایت و پشتیبانی می‌کنند.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته