دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1397 - 21:01
در نشست کمیسیون همکاری مجالس ایران و روسیه مطرح شد؛

لاریجانی: حمایت مجلس از همکاری‌های ریلی و حمل و نقل ایران و روسیه/ والودین: تعاملات تجاری، کشاورزی و بانکی 2 کشور توسعه یابد

رؤسای مجالس دو کشور ایران و روسیه بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور تأکید کردند.
کد خبر : 309434

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، در ادامه سفر علی لاریجانی به کشور روسیه، نشست کمیسیون همکاری مجلس شورای اسلامی و دومای دولتی مجمع فدرال فدراسیون روسیه امروز در شهر ولگوگراد برگزار شد.


این نشست با حضور هیئت پارلمانی کشورمان و جمعی از مسئولان اتاق بازرگانی و معاونان وزرای دو کشور برگزار شد.


در این دیدار دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اتاق بازرگانی ایران و روسیه که امروز در ولگوگراد برگزار شد، تأکید کرد: مسئولان دو کشور امروز با هم مذاکراتی را انجام دادند و باید مشکلات سر راه را با پارلمان‌های دو کشور ایران و روسیه در میان بگذارند.


در ادامه این دیدار دکتر لاریجانی از دکتر احمدی معاون وزیر راه درخواست کرد تا توضیحاتی را در رابطه با توافقات در زمینه حمل و نقل ریلی و همکاری‌های دو کشور در حوزه راه‌آهن توضیحاتی بدهند.


دکتر احمدی در این نشست گفت: در زمینه حمل و نقل ریلی توافقاتی میان دو کشور صورت گرفته است.


در ادامه دکتر لاریجانی با اشاره به گزارش آقای احمدی تأکید کرد: قطعاً مجلس به حوزه حمل و نقل به‌ویژه حوزه ریلی و همچنین به شرکت‌های حمل و نقل بین دو کشور توجه خواهد کرد.


همچنین در این نشست معاون وزیر اقتصاد کشورمان گفت: وزارت اقتصاد به‌عنوان وزارتخانه‌ای که باید این مذاکرات و توافقات را امضا کند آماده است که جهت پشتیبانی از این توافقات وارد عمل شود.


در این نشست همچنین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت گفت: بعد از برجام، روسیه نقش مهمی در به ثمر رساندن این توافق داشت و روابط ایران و روسیه رو به گسترش است.


در ابتدای این دیدار، ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه با بیان اینکه همکاران در مجالس و مسئولان دو کشور ایران و روسیه اتفاق‌نظر دارند که در این مقطع زمانی باید همکاری‌های راهبردی میان ایران و روسیه وجود داشته باشد، گفت: همکاری‌های زیادی بین دو کشور وجود دارد اما کافی نیست.


وی تأکید کرد: باید اجلاس‌های مشترک پارلمانی بین ایران و روسیه ادامه یابد تا این همکاری‌ها گسترده‌تر شود.


ویچسلاو والودین با بیان اینکه در بحث روابط ایران و روسیه در زمینه نفت شرکت‌های مختلفی صحبت کرده‌اند، ادامه داد: در این حوزه به نقاط مشترکی رسیده‌ایم. همچنین در زمینه تجارت، کشاورزی، حمل و نقل ریلی و همکاری‌های بانکی می‌توانیم همکاری‌هایی داشته باشیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته