دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1397 - 03:05
از سوی سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد؛

اسناد بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد

مجموعه اسناد نهادهای بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «فرعی اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام»(FUIW)، به همت اداره کل اسناد و مدارک و با ترجمه عبدالله جاسبی، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.
کد خبر : 309205

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان نهاد پیشتاز غیردولتی و نقش‌آفرین در توسعه دانایی، با هدف نهادینه‌سازی عدالت در نظام آموزشی کشور و تربیت نیروی انسانی متخصص، تأسیس واحدهای برون‌مرزی و عضویت فعال و اثربخش در مجامع تخصصی منطقه‌ای و بین‌المللی را به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم خود اجرایی کرده است.


حضور این دانشگاه در اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام (FUIW) به عنوان بزرگ‌ترین نهاد فرابخشی کشورهای اسلامی در حوزه آموزش و همچنین عضویت پنج دوره متوالی در شورای اجرایی و ریاست 9 ساله (سه دوره متوالی) شورای اجرایی توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این اتحادیه، تنها نمونه‌ای از دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی است که مرور اسناد و مدارک آن می‌تواند زمینه آشنایی بیشتر مخاطبان را با تاریخ این دانشگاه و حضور اثربخش آن در عرصه‌های بین‌‌المللی فراهم کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای اولین بار به‌عنوان نماینده‌ای از دانشگاه‌های ایران به عضویت شورای اجرایی انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها(IAU) که از قدیمی‌ترین و معتبرترین انجمن‌های دانشگاهی جهان وابسته به یونسکو است، درآمده و از سال 2000 تا 2008 میلادی برای دو دوره متوالی که حداکثر زمانی بود که مقرّرات (IAU) اجازه می‌داد برای این مسئولیت انتخاب شد.


این کتاب شامل پنج فصل است. فصل اول این اثر شامل تعریف و مفاهیم اصطلاحاتی چون سازمان همکاری اسلامی CIO)، سازمان اسلامی آموزشی، علمی و فرهنگی وابسته به سازمان همکاری اسلامی (OCSESI) آیسسکو، اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام (FUIW) را شامل می‌شود.


فصل‌ دوم درباره نحوه عضویت دانشگاه آزاد اسلامی در اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام به همراه گزارش مشروح دومین نشست مجمع عمومی اتحادیه است.


فصل سوم درباره نخستین دوره ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بر شورای اجرایی اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام است و هفتمین، هشتمین و نهمین اجلاس شورای اجرایی اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام را در بر می‌گیرد.


فصل چهارم این اثر مربوط به دومین دوره ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بر شورای اجرایی اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام است که مختص دهمین، یازدهمین و دوازدهمین اجلاس شورای اجرایی اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام است و فصل پنجم درباره سومین دوره ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بر شورای اجرایی اتحادیه دانشگاه‌‌های جهان اسلام ویژه سیزدهمین، چهاردهمین و پانزدهمین دوره این اجلاس است.


این اثر به همت اداره کل اسناد و مدارک با ترجمه عبدالله جاسبی در 276 صفحه، با شمارگان 500 نسخه توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.


انتهای پیام/4072/4031/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته