دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1397 - 12:08
سرمربی تیم سپاهان نوین در گفتگو با آنا:

حاج‌صفی مختار بوده به تراکتورسازی برود/ حق رشد سپاهان پرداخت شود

سرمربی تیم سپاهان نوین گفت: احسان حاج‌صفی این حق را داشته که به پیشنهاد نجومی باشگاه تراکتورسازی پاسخ مثبت بدهد.
کد خبر : 309120

حسین چرخابی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه حضور احسان حاج‌صفی در تیم تراکتورسازی حواشی زیادی میان این تیم تبریزی و تیم سپاهان ایجاد کرد تا جایی که مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن از باشگاه سپاهان حمایت کرد، گفت: تفکری وجود دارد که باید در فوتبال کشور ما حاکم شود و آن تفکر، مقررات و قوانین فوتبال حرفه‌ای است که در ایران به طور کامل جا نیفتاده است.


وی افزود: احسان حاج‌صفی در بازی‌های نونهالان اصفهان کشف شد. او در سپاهان رشد پیدا کرد، به تیم ملی رسید و نهایتاً تصمیم گرفت تا در خارج از ایران به فوتبال خود ادامه دهد. پس از بازی در تیم المپیاکوس این بازیکن تصمیم گرفته تا از این تیم یونانی به تیم تراکتورسازی برود. تیم سپاهان هم خواهان این بازیکن بوده است ولی بازیکن این اختیار را دارد تا تیمش را انتخاب کند. پیشنهاد باشگاه تراکتورسازی بالاتر از سپاهان بوده و حاج‌صفی هم قراردادی سه ساله با این باشگاه امضا کرده است.


سرمربی تیم سپاهان نوین افزود: کسانی که در فوتبال ما کار می‌کنند، نباید اسیر احساسات شوند. تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی هر دو خواهان حاج‌صفی بودند ولی دلیل نمی‌شود، چون حاج‌صفی از سپاهان به فوتبال ایران معرفی شده، در ایران ناچار است فقط برای این تیم بازی کند، این موضوع مخالف قوانین حرفه‌ای فوتبال دنیا است. البته در شرایط برابر پیشنهاد مساوی یا حتی یک مقدار کم و زیاد می‌شد که این مدافع ملی‌پوش به سپاهان برگردد ولی با توجه به پیشنهاد نجومی که مالک باشگاه تراکتورسازی به حاج‌صفی داده است این بازیکن ترجیح داد تا فوتبال خود را در تراکتورسازی ادامه دهد.


وی خاطرنشان کرد: در این میان، باشگاه ذوب‌آهن هم از سپاهان حمایت کرد. این درحالی‌است که شاهد رقابت این دو باشگاه اصفهانی درون زمین و در مراتب سازمانی هستیم. هیأت فوتبال اصفهان سعی کرده عدالت را میان این دو تیم پرطرفدار اصفهانی برقرار کند. خوشبختانه در دربی‌ها نیز شاهد رفاقت بازیکنان هستیم و خیلی کم شاهد تنش آنها بوده‌ایم، تماشاگران هم به یکدیگر توهینی نکرده‌اند. مدیران هر دو تیم با هم رفیق هستند و این موضوع باعث شده تا باشگاه ذوب‌آهن در موضوع حاج‌صفی از سپاهان حمایت کند اما همان‌طور که گفتم طبق قوانین حرفه‌ای، حاج‌صفی مختار بوده تا تیم خودش را انتخاب کند.


چرخابی در پایان تأکید کرد:‌ قوانین حرفه‌ای فوتبال که به آن اشاره کردم، این بند را هم درون خود دارد که بازیکنی مانند حاج‌صفی، وقتی از سپاهان به تیم‌های دیگر می‌رود در تیم‌های جدید باید حق رشد او به باشگاه سپاهان پرداخت شود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته