دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1397 - 11:36
رئیس شورای شهر تهران:

هنوز گزارشی در مورد صحت خبر کودک کار گوش بریده نرسیده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد کلیپ منتشر شده در فضای مجازی، با عنوان کودک کار گوش بریده، گفت: هنوز در مورد روی‌دادن این حادثه، شخصاً به قطعیت نرسیده‌‌ام.
کد خبر : 308843

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی با اشاره به اخبار منتشره در فضای مجازی در خصوص جرح کودک کار در تذکری به شهرداری تهران اظهار کرد: شخصاً در مورد کودک کاری که گوشش بریده‌شده مستقیم وارد شدم، اما هنوز گزارشی در مورد صحت و سقم آن نرسیده است. شهرداری تهران نیز موظف است موضوع را پیگیری و گزارشی جامع به شورا ارائه دهد.


تامین مالی و سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری، یک موضوع کلیدی است


وی با اشاره به شرایط رکود اقتصاد موضوع تامین مالی و سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری تهران را یک موضوع کلیدی دانست و افزود: با توجه به اینکه شهرداری تهران در دوره جدید، وارث یک بدهی 55 هزار میلیارد تومانی است و چون بخش اعظمی از این بدهی، مربوط به بدهی بانکی است که باید سالانه 4 هزار میلیارد تومان بازپرداخت شود، هزینه سنگینی است.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به شهرداری تاکید کرد تا راهبرد جدیدی برای ایجاد تحول در تامین مالی و سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری تهران اتخاذ کند.


وی به مساله رکود در فرایند توسعه شهری اشاره کرد و افزود: واقعیت این است که در دوره گذشته، فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌گرا در شهرداری حالت انبساطی داشته است، بخشی از این فعالیت‌ها مانند ایجاد زیرساخت‌های حمل ونقل عمومی مثبت و لازم بوده و بخشی نیز مانند خودرو محوری و ساخت بی‌رویه بزرگراه‌ها و تونل‌ها در اولویت قرار نداشته و بخشی دیگر نیز مانند ساخت باغ کتاب، باغ پرندگان و نمایشگاه اقدامی مثبت بوده، اما این اقدام باید توسط بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران و نه با اتکاء به بودجه شهرداری انجام می‌شده است.


هاشمی افزود: طبیعی است که بخشی از بدهی مالی وبحران فعلی کمبود نقدینگی در شهرداری، ناشی از سیاست‌های گذشته بوده است اما ما نباید رکود و روزمرگی فعلی در فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای شهرداری را بپذیریم.


وی به راه‌حل‌های مختلفی برای ایجاد رونق و تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای در شهر تهران اشاره کرد و افزود: طراحی بسته‌های سرمایه‌گذاری جهت اجرای پروژه‌های عمرانی، که دارای توجیه اقتصادی و فیزیبل هستند، به‌طور نمونه می‌توان بسته سرمایه‌گذاری بخش دوم بزرگراه صیاد شیرازی در منطقه بازار را به صورتی تعریف کرد که هم از طریق عوارض بزرگراهی و هم از طریق پارکینگ‌ها و فضای تجاری حاصل از اجرای پروژه، دارای توجیه اقتصادی شود.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین واگذاری زیرساخت‌های موجود جهت بهره‌برداری سرمایه‌گذاران پروژه‌های جدید، می‌تواند در پروژه‌های نظیر مترو علاوه بر امکانات خود پروژه، برخی زیرساخت‌های فعلی مورد تصدی شهرداری را جهت بهره‌برداری و تامین مالی به پروژه ضمیمه کرد تا توجیه و جذابیت اقتصادی پیدا کند.


وی مقررات‌زدایی و جذاب‌سازی پروژه‌ها در بخش گردشگری و تفریحی در شهر را از جمله راه‌های جذب سرمایه شهری دانست و افزود: البته همه این پیشنهادات در صورتی امکان تحقق و استقبال از سوی سرمایه‌گذاران را می‌یابد که مدیریت شهری بتواند امنیت سرمایه‌گذاری و ثبات را که لازمه فعالیت‌های درازمدت اقتصادی است، تامین کنند و نظام تضمین سرمایه مناسبی در سیستم شهرداری تعریف شود.


انتهای پیام/4039/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته