دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1397 - 09:57
رئیس دانشگاه تهران:

تقویت شخصیت دانشجویان از وظایف دانشگاه‌هاست

رئیس دانشگاه تهران گفت: وظیفه دانشگاه تنها ارائه مباحث آموزشی و پژوهشی نیست بلکه تقویت جنبه‌های شخصیتی دانشجویان نیز از کارکردهای دانشگاه به حساب می‌آید.
کد خبر : 308809

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمود نیلی احمدآبادی صبح امروز در شصت و یکمین نشست سراسری معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: این نشست به دلیل نقش تعیین‌کننده دو حوزه دانشجویی و فرهنگی در پیشبرد اهداف دانشگاه‌ها فرصت بسیار مغتنمی است.


وی افزود:‌ دانشگاه‌های کشور وقت و سرمایه زیادی بابت خدمات دانشجویی و فعالیت‌های فرهنگی صرف می‌کنند. اگرچه همچنان تا مرز مورد نظر فاصله زیادی وجود دارد.


رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد بهبود وضعیت خوابگاه‌ها، تغذیه و ارائه خدمات به دانشجویان بودیم، عنوان کرد: فضای دانشجویان در این سال‌ها شاداب‌تر شده است اما هنوز تا حد مطلوب فاصله است.


نیلی احمدآبادی گفت: وقتی مدیران دانشگاه‌های ایران را با دانشگاه‌های سایر کشورها قیاس می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که مدیران دانشگاه‌های جهان حداقل دغدغه‌شان خدمات و امکانات رفاهی دانشجویان است. در حالی‌که برعکس در ایران مدیران بیشتر زمان خود را صرف ارائه خدمات دانشجویی و امکانات رفاهی می‌کنند.


وی اضافه کرد: از طرفی دیگر رضایت دانشجویان ایرانی را هم با دانشجویان دیگر کشورها قیاس کنیم باز هم فاصله زیادی با مطلوب و ایده‌آل برای دانشجویان داریم.


رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر لزوم تغییر شیوه ارائه خدمات دانشجویی عنوان کرد: دانشگاه‌های کشور نتوانستند امکانات و سرمایه‌ها را به خوبی به دانشجویان منتقل کنند. یکی از موضوعاتی که در کشور باید تصمیم گرفته شود تغییر شیوه ارائه خدمات به دانشجویان است.


نیلی احمدآبادی با بیان اینکه بار سنگینی بر دوش مدیران دانشگاه‌ها برای ارائه خدمات به دانشجویان است، عنوان کرد: کاهش این بار فرصت بیشتری برای رسیدگی به وظیفه اصلی دانشگاه‌ها که همان پذیرش، فناوری، آموزش، کمک به حل مسائل کشور است، می‌دهد.


وی ‌ با تأکید بر نگاه یکپارچه خدمات دانشجویی در راستای سیاست‌های دانشگاه‌ها عنوان کرد: سیاست‌ها و برنامه‌ها در حوزه خدمات دانشجویی و فرهنگی باید در راستای سیاست‌های اصلی دانشگاه‌ها باشد. در دانشگاه تهران نیز سعی شده این سیاست‌های یکپارچه در نظر گرفته شود.


رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر جذب حداکثری دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی گفت:‌ تشکیل شوراهای صنفی، تعدد تشکل‌های فرهنگی اجتماعی، امکان فعالیت بیشتر تشکل‌های سیاسی این امکان را به دانشجویان می‌دهد که روحیه کار گروهی، خلاقیت و فناوری خود را در محیط دانشگاه شکل دهند.


نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: وظیفه دانشگاه تنها ارائه مباحث آموزشی و پژوهشی نیست بلکه تقویت جنبه‌های شخصیتی دانشجویان نیز از کارکردهای دانشگاه به حساب می‌آید.


وی در پایان گفت: دانشگاه تهران سعی بر استفاده از تخصص دانشجویان دارد. در کنار کار دانشجویی که به شکل سنتی انجام می‌گیرد به کار تخصصی دانشجویان نیز توجه می‌کنیم و سعی شده در فعالیت‌های دانشگاه در وهله اول از تخصص دانشجویان استفاده کنیم.


انتهای پیام/4060


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته