دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1397 - 09:26
سردار اشتری در جمع خبرنگاران:

پلیس با اراذل و اوباش برخورد می‌کند/ بی‌احترامی به مأموران را برنمی‌تابیم

فرمانده ناجا گفت:‌ طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش در همه استان‌ها و شهرها اجرامی‌شود و پلیس با شدت و سرعت با این افراد برخورد می‌کند.
کد خبر : 308792

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین اشتری در حاشیه همایش فصلی فرماندهان ناجا که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، در خصوص برگزاری این نشست فصلی اظهار کرد: نشست فصلی فرماندهان و مدیران عالی نیروی انتظامی با حضور جانشین فرمانده معظم کل قوا (وزیر کشور) کار خود را آغاز کرد و تا پایان امروز ادامه خواهد داشت.


وی با اشاره به هدف برگزاری این همایش اضافه کرد: اهداف برگزاری این همایش بررسی اقدامات صورت گرفته در ماه‌های گذشته و آمادگی برای اجرای مأموریت‌ها در نیمه دوم سال 97 بوده است.


فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم است، عنوان کرد: مردم بالاترین سرمایه برای کشور هستند و با لطف و عنایت الهی هدایت مقام معظم رهبری و همت مردم و کارکنان خدوم نیروی انتظامی امنیت در کشور ما جاری است و هرروز ارتقاء پیدا می‌کند.


وی با بیان اینکه در حوزه‌های شهر و روستا و جاده‌ها وضعیت مناسبی وجود دارد، تصریح کرد: فرزندان مردم در نیروی انتظامی با چشمانی بیدار و آمادگی کامل و با داشتن تجهیزاتی به‌روز آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند و همچنین برگزاری چنین جلساتی و تبادل‌نظر و تجربیات می‌تواند در راستای اجرای هر چه بهتر مأموریت‌ها تأثیرگذار باشد.


اشتری با اشاره به روحیه مجاهدانه فرماندهان ناجا عنوان کرد: به‌دلیل اعتمادی که مردم به همکاران من دارند و نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط چند دستگاه معتبر، نشان‌دهنده این است که ناجا جزء دستگاه‌هایی است که مردم بیشترین اعتماد را به آن دارند و ما در راستای بهبود هر چه بیشتر این اعتمادسازی تلاش می‌کنیم، تا آموزش‌های لازم را به همکارانمان ارائه دهیم و تجهیزات خود را روزبه‌روز مجهزتر کنیم.


ناجا بر اساس قانون با بی‌حجابی برخورد می‌کند


فرمانده ناجا در پاسخ به سؤالی درباره ابلاغ دستورالعمل امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: نیروی انتظامی بر اساس وظیفه ذاتی و قانون با هرگونه هنجارشکنی برخورد می‌کند. این موضوع از قبل نیز اعلام‌شده که بر اساس قانون مأموران ناجا با بی‌حجابی در خودروها برخورد خواهند کرد و در این زمینه به مالکان خودروها تذکر داده می‌شود و اگر خودرویی قبلاً تذکر گرفته باشد متوقف خواهد شد.


وی با بیان اینکه مردم فهیم ما به‌خوبی قانون را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: مردم همکاری خوبی با مأموران دارند و ما امیدواریم این همکاری بیش از گذشته شود.


اشتری با اشاره به مأموریت‌های پلیس در آستانه ماه محرم افزود: در آستانه ماه محرم پلیس در کنار تکایا، حسینیه‌ها و مساجد که در آن‌ها مراسم عزاداری برگزار می‌شود خواهد بود و تلاش می‌کنیم تا با کمک متولیان آرامش خوبی داشته باشیم.


به گفته فرمانده ناجا پلیس به‌غیراز اینکه ابلاغیه‌ای در خصوص امربه‌معروف و نهی از منکر صورت گیرد وظیفه ذاتی برای برخورد با هرگونه ناهنجاری در حوزه پوشش دارد و برخورد لازم را خواهد داشت.


پلیس با اراذل و اوباش در همه استان‌ها برخورد می‌کند


اشتری در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر گلایه مردم مشهد بر عدم جمع‌آوری اراذل و اوباش در این شهر توضیح داد: طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش در همه استان‌ها و شهرها برگزار می‌شود و اگر افرادی وجود دارند که مزاحمت‌هایی را ایجاد می‌کنند مردم می‌توانند این موضوع را از طریق 110، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با نیروی انتظامی در میان بگذارند تا پلیس با شدت و سریع با این افراد برخورد کند.


بی‌احترامی به مأموران پلیس را برنمی‌تابیم


وی در پاسخ به سؤالی درباره هتک حرمت به مأموران نیروی انتظامی که اخیراً یک مورد از آن در استان فارس صورت گرفته است، گفت: هیچ‌گونه بی‌احترامی و هتک حرمت را به مأموران نیروی انتظامی برنمی‌تابیم و حتماً بر اساس قانون با کسانی که به مأموران توهین می‌کنند، برخورد خواهیم کرد.


فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: نمونه بارز آن اخیراً در جاده‌ای منتهی به شهر شیراز صورت گرفت که فردی به یکی از مأموران ما توهین کرد. این موضوع را سریعاً پیگیری کرده و فرد متخلف را شناسایی و تحویل مراجع قضایی کردیم.


اشتری تصریح کرد: بر اساس قانون به‌شدت با این افراد برخورد می‌شود تا برای دیگران نیز درس عبرتی باشند.


وی عنوان کرد: همچنین از کسانی که طی این مدت صمیمانه از ما تشکر کردند سپاسگزاریم تماس‌هایی با من و همکارانم گرفته شد که این باعث افتخار ما است درواقع سرمایه پلیس این است که وقتی یک نفر بی‌عقل کاری را انجام می‌دهد همه مردم از پلیس حمایت می‌کنند و ما امیدواریم دستگاه قضا هم برخورد لازم را داشته باشد.


انتهای پیام/4009/4039/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
arb
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
۰
اگه پلیسی که باید سایه امنی برای مردم در برابر اوباش و مجرمان باشه،توان دفاع از خودش در برابر مجرمان رو نداشته باشه،فاجعه ای برای امنیت کشورهست.
پلیس باید با اقتدار کامل،قانون رو در مملکت اجرا کنه و با مجرم و متخلف طبق قانون برخورد کنه و اسیر جوسازیها و حواشی نشه.
هلدینگ شایسته