دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1397 - 12:38
وزیر امور خارجه روسیه:

مخالف اقدامات غیرقانونی آمریکا در تحریم ایران هستیم

وزیر امور خارجه روسیه به تحریم آمریکا علیه ایران و پیشنهادهای غیرقانونی این کشور برای حل موضوع فلسطین واکنش نشان داد.
کد خبر : 308613

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری روسیاالیوم، سرگئی لاوروف در مرکز پژوهش‌های روابط بین‌الملل مسکو گفت: «روسیه اقدامات غیرقانونی واشنگتن را برای اعمال تحریم علیه ایران و همچنین ارائه راهکار یک‌جانبه برای مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی قبول ندارد.»


وی افزود: «دونالد ترامپ می‌خواهد روابطش را با روسیه عادی کند ولی هیچ اعتقادی به گفتگو برای حل‌وفصل منازعات ندارد. باوجوداین ما هیچ اعتقادی به این نداریم که دولت آمریکا بخواهد علیه روسیه یا هر کشور دیگری بحران‌آفرینی کند.»


لاوروف گفت: «ترامپ و مایک پمپئو می‌دانند داشتن روابط سازنده با روسیه به نفع دولت آمریکا است. ما تلاش نداریم در مقابل آمریکا مقابله‌به‌مثل کنیم و نمی‌خواهیم به خودمان آسیب برسانیم. اعلام می‌کنیم که راه گفتگو با واشنگتن همچنان باز است.»


وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه دولت اوباما بسیاری از بحران‌های غرب آسیا را به وجود آورده است، تصریح کرد:‌ «واشنگتن منطقه را با بحران مواجه کرده است و آنها باید وضعیت موجود را حل کنند.»


لاوروف گفت:‌ «ما از قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد برای حل‌وفصل بحران سوریه حمایت می‌کنیم و بر بازسازی و ارائه کمک‌های انسانی به این کشور تأکید داریم.»


لاوروف گفت روسیه با مجمع اقتصادی اوراسیا همکاری دارد و راه گفتگو با اروپا از این مسیر باز است.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته