دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1397 - 12:14
نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در گفتگو با آنا:

کمیسیون قضائی مجلس درباره کنوانسیون پالرمو به تصمیمی نرسیده است/ لایحه مبارزه با پولشویی در نوبت صحن

نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه مبارزه با پولشویی مطابق نظر شورای نگهبان رفع ایراد و بار دیگر صحن مجلس رفته است.
کد خبر : 308609

یحیی کمالی‌پور در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره آخرین تصمیم‌ها در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس پیرامون لایحه اصلاح قانون پولشویی، اظهار کرد: لایحه مبارزه با پولشویی را که از سوی شورای نگهبان در چهار بند مغایر با قانون اساسی شناخته شده بود، رفع ایراد کردیم و بار دیگر به صحن مجلس فرستادیم تا تعیین تکلیف شود.


وی اضافه کرد: موضوع دیگر در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، بحث جرائم سازمان‌یافته موسوم به کنوانسیون پالرمو است که مجمع تشخیص مصلحت آن را مخالف اصل 110 قانون اساسی تشخیص داده و به آن ایراد گرفته بود. کمیسیون نیز هنوز در مورد آن به تصمیم نهایی نرسیده است و امیدوارم بتوانیم به جمع‌بندی واحدی در رفع ایرادهای گرفته شده برسیم.


نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس درباره اینکه چقدر احتمال تصویب این کنوانسیون در مجلس وجود دارد، گفت: لایحه‌ای که کمیسیون قضائی روی آن کار می‌کند، با مفادی که در کنوانسیون اصلی مطرح شده بسیار مغایرت دارد، چون ما تغییرات زیادی در آن ایجاد کردیم؛ بنابراین در صورتی که طرف اروپایی این را بپذیرد که ایران با شروطی که گذاشته به کنوانسیون ملحق شود، دیگر مشکلی برای کشور ایجاد نخواهد شد.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته