دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1397 - 00:55
عبور از چالش‌ صادرات طلای سیاه/5

تسخیر بازار صادرات نفت ایران در زمان تحریم خلاف قواعد بین‌المللی است

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه جایگاه نفت ایران در جهان ویژه است، گفت: هرگونه اقدامی از سوی کشورهای صادرکننده نفت جهان مبنی بر تسخیر بازارهای صادراتی نفتی ایران در زمان تحریم خلاف قواعد و توافق‌های بین‌المللی است.
کد خبر : 308212

رضا پدیدار در گفتگو با خبرنگار نفت و انرژی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه در تجارت جهانی طراحی زیرساخت‌ها و ساختارها مهم است، گفت: زیر‌ساخت‌های نفتی ایران بر اساس نظام‌های دولتی است و اگر بخواهیم شاهد توسعه صادرات نفت ایران باشیم دولت باید مسئولیت خطیر تصمیم‌گیری و اتخاذ سیاست‌های نفتی را به بخش خصوصی واگذار کند.


نایب رئیس فدراسیون صنعت نفت ایران تصریح کرد: جایگاه نفت خام و سبک ایران در جهان همواره ممتاز بوده است و هرگونه اقدامی از سوی کشورهای صادرکننده نفت جهان مبنی بر تسخیر بازارهای صادراتی نفتی ایران در زمان تحریم خلاف قواعد و توافق‌های بین‌المللی است.


پدیدار تصریح کرد: اگر عربستان‌ سعودی بخواهد با افزایش میزان تولید نفت خود به نوعی بازارهای صادراتی نفتی ایران را در زمان تحریم تسخیر کند پشت پا به تمام تعهدات خود در اوپک زده است که وقوع این اتفاق موجب از هم پاشیدگی اوپک خواهد شد.


رئیس کمیسیون انرژی ومحیط زیست اتاق بازرگانی تهران افزود: فاجعه دیگر در کشور اطلاعات نادرستی است که از تحریم‌های نفتی ایران به مردم داده می‌شود که وقوع این اتفاق به نوعی خودتحریمی است.


وی اضافه کرد: در اجلاس 171 اوپک میزان تولید نفت برای هرکدام از کشورهای صادرکننده توافق شد که عدم پایبندی به این موضوع پیامدهای منفی را در فضای بین‌المللی خواهد داشت.


پدیدار به هند و چین به عنوان مشتریان اصلی نفت ایران در دوران تحریم اشاره کرد و افزود: البته در شرایط کنونی خبرهایی به گوش می‌رسد که ژاپن و کره جنوبی در پی گرفتن معافیت برای خرید به ترتیب 100 و 150 هزار بشکه نفت از ایران در دوران تحریم هستند.


انتهای‌پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم نفت ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته