دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1394 - 17:27
شیبانی عنوان کرد

تصویب 20 رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی واحد ورامین - پیشوا/ تکمیل فاز اول بیمارستان در آینده‌ای نزدیک

سرپرست واحد ورامین – پیشوا در جشن سالروز تأسیس این واحد دانشگاهی از تصویب 15 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 5 رشته در مقطع دکتری خبر داد.
کد خبر : 30818

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسینعلی شیبانی در مراسم جشن سالروز تأسیس این واحد جامع دانشگاهی رمز سربلندی و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی را در همراهی و همدلی تمامی استادان و کارکنان، در زمان‌ها و شرایط مختلف این سه دهه گذشته عنوان و تأکید کرد: این کارنامه درخشان مرهون زحمات و تلاش‌های تک تک اعضاء خانواده بزرگ دانشگاه بوده که جز با دلسوزی، مشارکت و اهتمام جدی در امور امکان پذیر نبوده است.


سرپرست واحد ورامین - پیشوا خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نهادی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و دستاوردهای سه دهه این دانشگاه اوراق رنگین و زرین نظام اسلامی در عرصه آموزش عالی کشور است.


شیبانی با توجه به تأکیدات سالیان اخیر مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: منویات رهبرمعظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی به طور وضوح در طرح تجمیع دانشگاه آزاد اسلامی مشاهده می‌شود که این امر، مرهون نگاه دقیق و تدبیر هوشمندانه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی است.


وی افزود: عملیاتی کردن طرح تجمیع معاونت‌ها، بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را پایین و در نتیجه موجب افزایش کیفیت و چابک‌سازی حوزه‌ها می‌شود و این مایه مباهات است که دانشگاه آزاد اسلامی پرچمدار اقتصاد مقاومتی و لبیک گوی کلام مقام معظم رهبری است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا با تأکید بر اهمیت توسعه تحصیلات تکمیلی با توجه به نیاز جامعه و اقدامات صورت گرفته شده از سوی این واحد دانشگاهی افزود: در روزهای اخیر 20 رشته جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی به رشته های موجود واحد افزوده شد که 15 رشته آنها در مقطع کارشناسی ارشد و 5 رشته دیگر در مقطع دکتری است.


شیبانی ادامه داد: در طول 26 سال گذشته در این مجموعه علمی 44 رشته فعال داشتیم و در این سه سال آخر 73 رشته افزوده شد که این موفقیت با تلاش‌های دلسوزانه و مستمر همکاران واحد و حمایت‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به دست آمد.


تکمیل فاز اول بیمارستان در آینده ای نزدیک


سرپرست بزرگترین دانشگاه جنوب شرق استان تهران درباره تکمیل پروژه بیمارستان واحد خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت درخشان دکتر میرزاده در روند سرعت بخشیدن به این مقوله اهتمام خاص دارد و اکنون در شهرستان‌های مختلف کشور پروژه‌های بیمارستانی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که یا مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند یا در حال احداث هستند.


شیبانی افزود: پروژه بیمارستان 96 تختخوابی این واحد دانشگاهی با هدف ارتقاء سطح پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه و همچنین تأمین نیازهای آموزشی دانشگاه به سرعت در حال اجرا است و در آینده‌ای نزدیک شاهد تکمیل شدن و راه‌اندازی فازهای مختلف این بیمارستان خواهیم بود.


وی با توجه به ویژگی‌های شاخص این بیمارستان ادامه داد: این پروژه با توانایی فراتر از امکانات یک بیمارستان جنرال می‌تواند پاسخگوی بخش عمده‌ای از نیازهای پزشکی تخصصی مردم باشد و بار مراجعات به تهران را کاهش خواهد داد.


وی درباره برنامه‌های تدوین یافته و پیش روی واحد ورامین – پیشوا افزود: این واحد با برنامه‌ریزی‌های انجام داده به صورت جدی در مسیر ترسیم شده از سوی سازمان مرکزی مبنی بر ارتقاء سطح کیفی و عدم وابستگی به شهریه قدم برمی‌دارد و در این راستا برنامه‌های مطلوبی در شورای اقتصاد واحد تهیه و عملیاتی شده است.


شیبانی با توجه به دیگر اقدامات مهم صورت گرفته از سوی واحد، گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف آموزشی، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، اخذ مجوز مرکز مطالعات علمی و پژوهشی و راه‌اندازی کارتابل تنها بخشی از این فعالیت ها است.


سرپرست واحد ورامین - پیشوا نقش کارکنان را در پیشرفت واحد بسیار ارزنده دانسته و از نهایت همکاری صمیمانه و دلسوزانه کارکنان دانشگاه در پیشبرد اهداف عالیه دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.


رعایت وفاق و همدلی در جامعه اجرای سنت نبوی است


در بخش دیگری از این برنامه معاون فرهنگی اجتماعی واحد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از شجره‌های طیبه انقلاب اسلامی است که با تأیید و پشتیبانی حضرت امام (ره) فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون این شجره طیبه مرزهای خارج از کشور را در هم نوردیده و اکنون شرایطی فراهم شده است که این دانشگاه با تقویت کیفی و بالابردن سطح پژوهش‌های کاربردی باعث افزایش سرعت توسعه جامعه شود.


حجت‌الاسلام سید احمد حسینی از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان نام برد و تصریح کرد: این دانشگاه همواره سعی در ارتقاء کیفی و کمی امور علمی و پژوهشی خود متناسب با ارزش‌های اسلامی داشته است و اکنون با گسترش زیرساخت‌های علمی و آموزشی و حضور در دورافتاده‌ترین مناطق کشور، زمینه‌ساز ادامه تحصیل مشتاقان به تحصیلات عالی شده است.


معاون فرهنگی واحد ورامین – پیشوا با تأکید بر همدلی و وفاق در جامعه خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌های ایمان، حسن خلق و حسن سلوک است که اگر این معیار از سوی افراد رعایت شود قطعاً سنت پیامبر خاتم (ص) را اجرا کرده‌ایم و رضایت حضرت حق تعالی را جلب خواهیم کرد.


در ادامه این جشن باشکوه که با حضور هنرمندان مختلف همراه بود از فرزندان ممتاز همکاران و همکار بازنشسته زهرا خشکبارچی با اهداء لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد .


به مناسبت هفتم مرداد سالروز تأسیس واحد ورامین – پیشوا ریاست واحد به همراه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه با حضور در بیت شهیدان جنیدی با ام الشهدا حاجیه خانم جنیدی دیدار کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته