دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1397 - 15:49
با رأی دیوان عدالت اداری صورت گرفت؛

لزوم برگزاری مزایده برای همه طرح‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال یک بند از یک بخشنامه، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری را موظف کرد برای واگذاری همه طرح‌های خود، به برگزاری مزایده اقدام کند.
کد خبر : 308162

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از قوه‌قضائیه، دیوان محاسبات در شکایتی از وزارت جهاد کشاورزی، درخواست ابطال بند یک بخشنامه شماره 90/16028 مورخ 1390/1/19 معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور را مطرح کرده است. بند یک بخشنامه مذکور، الزام به برگزاری مزایده را صرفاً برای طرح جنگل‌داری تجویز کرده و سایر طرح‌ها را از این امر مستثنی نموده است.


دیوان محاسبات در شکایت خود، این بخشنامه را مغایر با احکام ماده 24 قانون مقررات مالی، اداری و استخدامی وزارت جهاد کشاورزی و ماده 79 قانون محاسبات عمومی کشور و مفهوم مخالف ماده 58 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و همچنین ماده 4 دستورالعمل اجرایی ماده 3 قانون مذکور دانست.


هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی در این مورد با توجه به لزوم برگزاری مزایده در خصوص کلیه معاملات وزارتخانه و مؤسسات دولتی، بند یک بخشنامه مورد اعتراض که برگزاری مزایده را صرفاً برای طرح جنگل‌داری تکلیف کرده و سایر موارد را مستثنی نموده است، مغایر با احکام ماده 24 قانون مقررات مالی، اداری و استخدامی وزارت جهاد کشاورزی و ماده 79 قانون محاسبات عمومی و ماده 58 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور دانسته و آن را از تاریخ تصویب ابطال کرد.


انتهای پیام/4009/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته