دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1397 - 07:15
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد؛

حمایت از داوطلبان و همیاران آسیب‌دیده در زمان اطفای حریق عرصه‌های طبیعی و محیط زیستی

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از ارسال لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس این لایحه، داوطلبان و همیارانی که در زمان اطفای حریق در عرصه منابع طبیعی دچار سانحه، شهادت و جانبازی می‌شوند، می‌توانند از حقوق، مزایا و جبران خسارت وارده استفاده کنند.
کد خبر : 308134

قاسم سبزعلی در گفتگو با خبرنگار محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در مورد تدابیر اندیشیده شده برای داوطلبان و دوستداران محیط زیست که در حریق جنگل‌ها جان خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: در سطح کلان کشور پیگیری می‌کنیم تا فعالان محیط زیست و داوطلبانی که در حین اطفای حریق و کمک به محیط زیست دچار حریق می‌شوند، بتوانند از حقوق جانبازی و شهادت استفاده کنند؛ زیرا در برخی مواقع مردم در حوادث به یاری محیط‌بانان و محیط زیست آمده و در عرصه‌های منابع طبیعی به‌عنوان همیاری یا داوطلبانه کمک می‌کنند.


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مورد حقوق چهار نفر از داوطلبانی که در حادثه حریق جنگل‌های مریوان جان خود را از دست دادند، گفت: دو نفر از کسانی که در آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان دچار حریق شدند، تحت پوشش یک شرکت بودند که از دیه و حقوق بیمه‌ای برخوردار می‌شوند. همچنین دو نفری که از سوی سازمان‌های مردم نهاد در این آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته می‌توانند از حقوق و بیمه استفاده کنند و خانواده آنها از دیه برخوردار می‌شوند.


وی از ارسال لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در حال پیگیری این لایحه هستیم تا داوطلبان و همیارانی که در زمان اطفای حریق عرصه منابع طبیعی دچار سانحه، شهادت و جانبازی می‌شوند بتوانند از حقوق و مزایا و خسارت وارده استفاده کنند.


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: گروه‌هایی به‌منظور اطفای حریق و تأمین تجهیزات مورد نیاز در مناطق مستعد آتش‌سوزی تشکیل می‌شود تا در زمان وقوع حریق بلافاصله وارد عمل شود.


سبزعلی در مورد طرح جامع مقابله با حریق در جنگل‌ها و مراتع نیز گفت: طرح جامع مقابله با حریق در جنگل‌ها و مراتع برای مجلس شورای اسلامی ارسال شده و در دست بررسی است.


وی گفت: این طرح هنوز به تصویب دولت نرسیده است، در حالی‌که با توجه به این موضوع می‌توانیم به کاهش و ساماندهی حریق جنگل‌ها و مراتع کشور کمک کنیم؛ زیرا راه‌اندازی پایگاه‌های اطفای حریق و تأمین تجهیزات محیط زیست در قالب این طرح دیده شده است.


انتهای پیام/4009/4044/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته