دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1397 - 16:52
واکنش یک کارشناس داوری جودو؛

داوران نسبت به سعید ملایی سختگیرانه قضاوت کردند

داور جودوی ایران گفت: اعلام خطای سعید ملایی از سوی داوران در بازی‌های آسیایی جاکارتا کمی سختگیرانه بود.
کد خبر : 307864

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، امروز در ادامه رقابت‌های بازی‌های آسیایی سعید ملایی جودوکار وزن 81- کیلوگرم کشورمان در مرحله نهایی مقابل حریفی از قزاقستان به میدان رفت، ملایی در حالی برنده این رقابت حساس اعلام شد که درست یک ثانیه پایانی از سوی داوران اخطار سوم او گرفته شد و از همین روی برنده این دیدار حریف قزاقستانی معرفی شد و ملایی به مدال نقره رسید.


مصطفی فلاحیان در ارتباط تلفنی با شبکه ورزش درباره رأی داوران و برنده اعلام کردن حریف قزاقستانی گفت: از ابتدای مسابقه سعید ملایی با جنگندگی و هوشیاری کامل مقابل حریفش قرار گرفت و نسبت به او سوار بود. اما متأسفانه در لحظات پایانی او به دلیل اینکه پایش را کمی خم کرده بود، داوران به او اخطار حمله کاذب دادند و از نظر آنها این حالت دفاعی مشکوک بوده و مانع از حمله حریف می‌شد، به همین دلیل خطای سوم او را گرفتند و حریف قزاقستانی را برنده این دیدار اعلام کردند.


وی در مورد اینکه آیا این خطا درست بوده یا خیر، عنوان کرد: در رقابت‌های جودو به رنکینگ یک جودوکار توجهی نمی‌کنند، اگر از داوران به این نتیجه برسند که جودوکار مرتکب خطا شده است آن را اعلام می‌کنند. ملایی باید کمی دقت می‌کرد اما داوارن هم زیاد سخت‌گیری کردند.


انتهای پیام/4057


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته