دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1394 - 12:54
حاجی‌قاسمی مطرح کرد

جذب و حمایت دانش‌پژوهان نخبه، هدف اصلی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد رودهن

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: ماموریت اصلی باشگاه پژوهشگران و نخبگان این واحد، شناسایی، جذب، پژوهش، حمایت و هدایت و اعتلای سطح علمی جوانان بااستعداد است.
کد خبر : 30776

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سعیده حاجی‌قاسمی در کارگاه آموزشی با عنوان «مقاله نویسی به زبان انگلیسی» برای اعضای باشگاه پژوهشگران و نخبگان و با حضور دکتر فاطمی‌پور استاد کارگاه، اظهار کرد: با استفاده از مدیران و همکاران توانمند که ارزشمندترین سرمایه دانشگاه هستند نسبت به شناسایی، جذب، حمایت، هدایت و ارتقای همه جانبه دانشجویان و جوانان دانش‌پژوه اقدام خواهیم کرد.


وی افزود: در کارگاه یک روزه، نحوه نگارش مقالات علمی به زبان انگلیسی مرور و با توجه به آخرین معیارهای مستندسازی و منبع‌نویسی بر نیاز تخصصی شرکت کنندگان در کارگاه تاکید شد. بخش‌های مطرح شده در این دوره شامل عنوان‌نویسی، تهیه چکیده و بخش‌های اصلی آن، نکات مهم در انتخاب واژگان کلیدی، تهیه مقدمه تاثیرگذار و مستندسازی منابع استفاده شده در متن، پرهیز از سرقت ادبی، پرسش‌ها و فرضیه‌های پژوهش، نحوه گزارش یافته‌ها و نتایج و سبک نگارش منابع (APA, IEEE). از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه، بررسی نمایه‌های معتبر داخلی و بین‌اللملی و راه‌های بررسی نشریه‌های معتبر، لیست سیاه و تقلبی بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.


حاجی‌قاسمی، چشم‌انداز باشگاه را در سال‌های پیش رو اینگونه بیان کرد: باشگاهی کارآفرین و فعال در تعلیم و تربیت جوانان مستعد، پژوهشگر و نخبه کشور، فراهم‌ساز زمینه‌های رشد و بالندگی اعضاء، برخوردار از مجموعه کاملی از برنامه‌های مدون آموزشی و پژوهشی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب