دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1397 - 15:57
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه:

غدیر یعنی همه باید در خط ولایت حرکت کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه گفت: غدیر خم یک رویداد خبری نبود. یک تصمیم فی‌البداهه نبود. غدیرخم یک تصمیم الهی و یک حرکت سرنوشت‌ساز برای بشریت در طول تاریخ بود.
کد خبر : 307639

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مراغه، محمدرضا ولیلو با تبریک فرارسیدن عید بزرگ غدیر خم و هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت، رجایی و باهنر اظهار کرد: «غدیر خم یعنی کسانی که عقب مانده‌اند برسند و کسانی که جلو رفته‌اند برگردند تا با ولایت حرکت کنند.»


وی افزود: «غدیرخم یک تصمیم اساسی و الهی برای تعیین سرنوشت بشریت بعد از پیامبر (ص) و تعطیل نماندن رسالت الهی وی بود. در آن روز با انتخاب و معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین و ولی امر مسلمین، گام بزرگ و تعیین‌کننده‌ای در راستای ایجاد وحدت و یکپارچگی و همدلی بیشتر بین مسلمانان برداشته شد.»


رئیس واحد مراغه بیان کرد: «آنچه که بر گونه غدیر، رنگ جاودانگی می‌زند و اهمیت این واقعه را مضاعف می‌گرداند، نزول2 آیه از قرآن‌کریم، یکی آیه 67 سوره مائده و دیگری آیه3 سوره مائده در ارتباط با این رویداد بزرگ است که بر طبق نظر مفسران نام‌آور شیعه و سنی، شأن نزول این آیات، مربوط به واقعه غدیر خم است.»


ولیلو خاطرنشان کرد: «زنده نگه داشتن غدیر برابر با زنده نگه داشتن اسلام و اطاعت از امر رسول‌الله است. زنده نگه داشتن غدیر حرکت در خط ولایت و رهبری عادل و آگاه به زمان است.»


مراسم گرامیداشت دهه ولایت و عید غدیر خم با حضور فرماندهان و اعضای شورای پایگاه‌های مقاومت کارمندی ادارات و نهادهای شهرستان مراغه برگزار شد.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته