دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

استفاده صحیح کودکان از فضای مجازی نیازمند آموزش و نظارت والدین است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، دسترسی کودک به فضای مجازی را نیازمند آموزش و نظارت مستقیم والدین نسبت به این فضا دانست.
کد خبر : 307401

مهدی شیخ در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص حضور کودک و نوجوانان در فضای مجازی و آسیب‌های موجود در این عرصه گفت: کودکان آسیب‌پذیرترین قشر در مواجهه با اینترنت هستند و بیشترین تهدیدهای فضای مجازی، متوجه آن‌هاست.


وی با یادآوری این نکته که بسیاری از حوزه‌های رشد کودکان، امروز به اینترنت و فضای مجازی گره‌خورده است و هرروز به کاربران آن افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: نکات مثبت فضاهای مجازی، نباید ما را از مضرات و آسیب‌های این فضا غافل کند. آسیب‌هایی که برای مقابله آن، نیاز به عزم جدی والدین، در کنار دغدغه مجریان این حوزه احساس می‌شود.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با توجه به کاربردی‌بودن هر ابزار در سنین خاص خود، ابزارهای کنترلی والدین را مختص به سنین کودکی بیان کرد و برنامه‌ریزی برای مدیریت دسترسی به محتواها، در سنین نوجوانی را، بر عهده متولیان امر فضای مجازی در سطوح سازمانی دانست.


وی ازجمله راهکارهای مدیریتی این عرصه به موتورهای جستجوی امن، بسته‌های اینترنت پاک و برنامک‌های مدیریتی اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های متولی در بخش تولیدات کودک و نوجوان می‌توانند نقش راهگشایی داشته باشند.


این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: ازجمله این مجموعه‌ها که تا امروز توانسته نقش کلیدی در عرصه تولیدات فضای مجازی امن کودک و نوجوان ایفا کند، می‌توان به خانواده درسا اشاره کرد، زیرا این مجموعه توانسته است با ارائه برنامک‌های ویژه کودک و نوجوان فضای امن و سالم را برای کودکان به ارمغان آورد.


شیخ در پایان مقابله با تهاجم‌های فرهنگی فضای مجازی را وظیفه والدین، مسئولان و تمام مجریان این عرصه دانست و تأکید کرد: فعالان این عرصه با برنامه‌ریزی‌های مؤثر، می‌توانند بستر عبور از این مخاطرات را فراهم کنند.


انتهای پیام/4009/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته