دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1397 - 21:00
بر اساس آخرین رتبه‌بندی وبومتریکس؛

انستیتو پاستور رتبه اول کشور شد

جدیدترین رتبه‌بندی مراکز پژوهشی کشور در نظام وبومتریکس از میان هشت هزار موسسه پژوهشی و تحقیق و توسعه‌ای جهان اعلام شد و در این رتبه‌بندی انستیتو پاستور ایران، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و پژوهشگاه صنعت نفت به ترتیب جایگاه اول تا سوم کشور را از آن خود کردند.
کد خبر : 306560

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، جدیدترین رتبه‌بندی مراکز پژوهشی کشور در نظام وبومتریکس از میان هشت هزار موسسه پژوهشی و تحقیق و توسعه‌ای جهان اعلام شد.این ارزیابی را گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی CSIC یکی از بزرگترین سازمان‌های عمومی پژوهشی اسپانیا و مرکز اطلاعات و مدارک علمی وابسته به شورای پژوهش ملی اسپانیا CINDOC انجام می‌دهد. این گروه یک واحد پژوهشی است که به عنوان ناظر فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی بر روی وب عمل می‌کند و هر سال اقدام به رتبه بندی مراکز پژوهش و دانشگاهی در سراسر جهان می‌کند.


در این رتبه‌بندی انستیتو پاستور ایران، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و پژوهشگاه صنعت نفت به ترتیب جایگاه اول تا سوم کشور را از آن خود کردند.


پایگاه‌ وب پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در جدیدترین رتبه‌بندی مراکز پژوهشی وبومتریکس (ژوئیه ۲۰۱۸) رتبه‌ دهم را در کشور به خود اختصاص داد.


رتبه‌ جهانی پایگاه‌وب ایرانداک در این رتبه‌بندی که در میان حدود هشت هزار موسسه پژوهشی و تحقیق و توسعه‌ای جهان برگزار شده، مانند دوره پیشین دو هزار و ۲۶۲ است. ایرانداک در این رتبه‎بندی، مانند دوره‎ پیشین در شاخص اندازه رتبه اول را در سطح ملی کسب کرده است.


رتبه پایگاه وب ایرانداک در این دوره در شاخص مشاهده‌پذیری در سطح ملی از ۷۶ به ۴ و در شاخص فایل‎های غنی از ۴۶ به ۲۴ تبدیل شده است.


پایگاه‌وب پژوهشگاه ایرانداک تا کنون در چندین دوره از رتبه‎بندی مقام اول را در کشور به دست آورده بود، اما در دوره پیشین (ژانویه ۲۰۱۷) در جایگاه نهم کشور قرار داشت.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته