دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
روز دوشنبه؛

دادگاه لاهه رسیدگی به شکایت ایران علیه تحریم‌های آمریکا را آغاز می‌کند

دادگاه بین‌المللی لاهه رسیدگی به شکایت ایران علیه آمریکا درباره اعمال دوباره تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را آغاز می‌کند.
کد خبر : 306419

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا به نقل از سان‌دیلی، دادگاه بین‌المللی لاهه در هلند روز دوشنبه رسیدگی به شکایت ایران علیه آمریکا به دلیل اعمال دوباره تحریم های اقتصادی را آغاز می‌کند.


ایران ماه گذشته میلادی شکایت خود به دلیل تصمیم دولت آمریکا برای اعمال دوباره تحریم‌های اقتصادی علیه خود را به دادگاه بین‌المللی لاهه تقدیم کرده بود.


پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی این کشور را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرد، نخستین دور تحریم‌ها علیه ایران را از روزهای نخست ماه آگوست کلید زد.


قرار است دور بعدی تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر اجرایی شود که شامل اعمال محدودیت بر صادرات نفت و حامل‌های انرژی از سوی این کشور خاورمیانه است.


ایران اعلام کرده است که آمریکا حق اعمال تحریم علیه این کشور را ندارد و از دادگاه بین‌المللی لاهه خواسته است تا دستور دهد آمریکا بلافاصله اعمال این تحریم‌ها را متوقف کند.


ایران همچنین در این دادگاه به دنبال دریافت غرامت از آمریکاست.


به رغم آن که پیش‌بینی می‌شود تا رسیدن این پرونده به نقطه پایان سال‌ها زمان نیاز باشد اما دادگاه لاهه طی ماه‌های آینده درباره صدور حکم برای تعلیق تحریم‌ها علیه ایران تا رسیدن به نتیجه نهایی تصمیم‌گیری خواهد کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته