دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1397 - 15:02
امام جمعه مشهد:

سوءتدبیرها زندگی و معیشت مردم را در مضیقه قرار داده است

امام جمعه مشهد گفت: اگر مردم با خیانت و سوءاستفاده روبه‌رو نشدند اما با سوءتدبیر روبه‌رو شدند، دولتمردان باید آن را جبران کنند و زندگی مردم را تحویل سوءتدبیر ندهند. سوءتدبیرها زندگی و معیشت مردم را در مضیقه قرار داده است.
کد خبر : 306220

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: هفته دولت، هفته تکریم کارگزاران اجرایی نظام و کشور از طرف مردم و هفته ارزیابی، گزارش و ارائه خدمات توسط دولتمردان است.


وی ارائه گزارش توسط مسئولان را باعث امیدواری بیشتر مردم دانست و افزود: انتظار ما از استاندار این بود که یا خودشان یا برخی عزیزان از این تریبون استفاده کنند و در مورد خدمات گزارش بدهند و درباره مشکلات مردم اظهارنظر کنند.


امام جمعه مشهد امتیاز دولت و دولتمردان کشورمان نسبت به دولت‌های دیگر را وابستگی مردمی دولت عنوان کرد و گفت: مردم در مقام تکریم دولت به ‌عنوان وظیفه‌ای وجدانی و تکلیفی عاطفی که دارند، توجهشان به خدمات دولت است. به هر مقدار مردم احساس کنند دولت خادم آنان است، تکریم بیشتری دارند. امام بزرگوار در بیانات خود به دولتمردان توصیه کردند که حکومت باید خادم مردم باشد و خادم بودن خود را به مردم نشان دهند.


علم‌الهدی در ادامه افزود: رهبری می‌فرمایند مشروعیت کارگزاران نظام در میان مردم به ‌اندازه کارآمدی ماست. هرچه دولت و مجلس کارآمدی بیشتری داشته باشند مشروعیت بیشتری دارند و مردم خود را وابسته به این‌ها می‌دانند. مردم، نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهور را انتخاب کردند، انگیزه این مردم برای رأی دادن چه بود؟ یک‌ جهت مطالبه‌شان این بود که این تشکیلات به‌ عنوان مجلس و دولت برای زندگی و معیشت آنان تدبیر کند. عده‌ای نیز مجلس و دولت را انتخاب کردند تا آرمان‌های دینی و فرهنگی آنان را توسعه دهد و مراقب تهاجم‌ها و تجاوزها به آرمان‌های انقلابی‌شان باشند. اگر مردم با خیانت و سوءاستفاده روبه‌رو نشدند اما با سوءتدبیر روبه‌رو شدند، دولتمردان باید آن را جبران کنند و زندگی مردم را تحویل سوءتدبیر ندهند. سوءتدبیرها زندگی و معیشت مردم را در مضیقه قرار داده است.


نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: ممکن است عامل نفوذی در رده اجرایی نظام نفوذ کرده و دزدی و رانت‌خواری کرده اما در رأس مدیریت نظام نداشتیم. متأسفانه سوءتدبیری‌هایی به وجود می‌آید که مردم را مستأصل می‌کند و آثار آن برای مردم قابل تحمل نیست. این‌که یک‌مرتبه 60 تُن طلا در شکل هفت میلیون سکه به دامن مردم بریزند، آقایی 37 هزار سکه بخرد و صبح فردا میلیاردها تومان سود ببرد بدون یک ریال مالیات، مردم را بدبین می‌کند. یا در برنامه ارزی، عده‌ای با استفاده از اختلاف ارز رسمی و بازار، در حدود 30 میلیون دلار بگیرند که یا کالا وارد نشود، یا بعضی احتکار کنند و برخی چند برابر قیمت بفروشند، این مردم را مستأصل می‌کند.


خطیب نمازجمعه مشهد بیان کرد: در موقعیتی که مورد تهدید دشمن هستیم، یک‌مرتبه ارز را مجانی در اختیار مردمی قرار دهند که به کشورهای خارجی می‌روند، حداقل درآمد از این ارز رایگان، پنج میلیون تومان است. مسئولان نظر اصلاحی داشتند که قیمت‌ها را کاهش داده و نقدینگی جامعه را جذب کنند اما سوءتدبیر شد. وظیفه مردم در هفته دولت تکریم دولت است که مردم دارند. دولت نیز در این هفته بیاید و سوءتدبیر کارگزاران را جبران و اقدامی عملی بکند نه اقدام حرفی.


انتهای پیام/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته