دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1397 - 16:12
رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

انتقال 31 زائر بیمار به بیمارستان مکه/ گرمازدگی و تاول بیشترین علت مراجعه حجاج به پزشکان

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه یک هزار و 200 نفر از زائران ایرانی در حج 97 خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه و سونوگرافی و غیره را دریافت کردند، افزود: ۳۱ نفر نیز به دلیل بیماری خاص به بیمارستان مکه منتقل شدند.
کد خبر : 306076

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از جمعیت هلال احمر، علی اصغر پیوندی در تشریح خدمات ارائه شده به حجاج ایرانی در حج تمتع اظهار کرد: 6 هزار و 500 نفر از حجاج ایرانی در بیمارستان‌های صحرایی تحت ویزیت پزشکان متخصص قرار گرفتند. همچنین سه هزار و 500 نفر از زائران نیز خدمات مربوط به تزریق و پانسمان را دریافت کردند.


رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه یک هزار و 200 نفر از زائران ایرانی خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه و سونوگرافی و غیره را دریافت کردند، افزود: ۳۱ نفر نیز به دلیل بیماری خاص به بیمارستان مکه منتقل شدند.


وی افزود: به دلیل گرم بودن هوا و بعد مسافتی که در رمی جمرات وجود دارد، بیشتر زائران به دلیل گرمازدگی و تاول در ناحیه پا به مراکز پزشکی مراجعه کرده‌اند.


پیوندی درباره‌ آمار فوت زائران ایرانی از زمان آغاز حج تاکنون گفت: از آغاز زمان برگزاری مراسم حج تاکنون دو نفر در منطقه منا و دو نفر نیز قبل از ایام تشریق فوت کردند که امیدواریم این آمار افزایش پیدا نکند.


وی با قدردانی از زحمات شبانه روزی کادر پزشکی مستقر در مدینه و مکه ادامه داد: امیدواریم روزهای باقیمانده از حج تمتع نیز به همین کیفیت بگذرد و زائران با سلامت کامل به کشور بازگردند.


انتهای پیام/4044/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته