دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1397 - 09:36
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات:

در جلسه سؤال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور هیچ اتفاقی نمی‌افتد

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات سؤال از رئیس‌جمهور را یک شوی تبلیغاتی نمایندگان مجلس برای افکار عمومی دانست و گفت: در جلسه سؤال از روحانی هیچ اتفاقی نمی‌افتد و رئیس‌جمهور می‌آید توضیحاتی می‌دهد و نمایندگان هم می‌گویند قانع شدیم و خیلی نمی‌شود روی این جلسه حساب باز کرد.
کد خبر : 305969

محمد زارع فومنی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تقاضای سؤال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور گفت: این حق قانونی مجلس است که از رئیس‌جمهور سؤال بپرسند. نمایندگان ملت موظف هستند که از اعضای دولت و رئیس دولت درباره مسائل مختلف سؤال، و عملکرد آنها را نقد کنند یا درباره مسائل خاصی توضیحات بخواهند.


وی افزود: البته نمایندگان مجلس این کار را خیلی دیر انجام دادند و باید زودتر انجام می‌شد. متأسفانه زد و بندها در مجلس زیاد است و مجلس را رسالتی که باید تا الان انجام بدهد، انجام نداده است. مردم از مجلس توقعی فراتر از این دارند. اینکه مجلس به یک سؤال از رئیس‌جمهور اکتفا کند و بعد هم بگویند قانع شدیم و تمام شود، فایده‌ای ندارد و باید برای مردم دلایل قانع‌کننده بیان کنند.


زارع فومنی تصریح کرد: البته این هم که بخواهند در مجلس مچ‌گیری کنند کار صحیحی نیست و رئیس‌جمهور باید خیلی شفاف تمام مشکلات را بیان کند و بگوید که چرا این مشکلات به وجود آمده است. بگوید که آیا این مشکلات به تحریم‌ها مرتبط است یا ضعف مدیریتی وزرا و تیم اقتصادی دولت.


وی سؤال از رئیس‌جمهور را شوی تبلیغاتی نمایندگان مجلس برای افکار عمومی دانست و گفت: در جلسه سؤال از روحانی هیچ اتفاقی نمی‌افتد و رئیس‌جمهور می‌آید توضیحاتی می‌دهد و نمایندگان هم می‌گویند قانع شدیم و خیلی نمی‌شود روی این جلسه حساب باز کرد.


دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره تغییر تیم کابینه اقتصادی گفت: رئیس‌جمهور فقط رئیس بانک مرکزی را تغییر داده که آن هم به خاطر این است که سیف بازنشسته بود و در اصل کار شاقی اتفاق نیفتاده است. توقع مردم این است که کل تیم اقتصادی دولت تغییر کند و تحولی در این زمینه ایجاد شود که متأسفانه تاکنون اتفاق نیفتاده و دولت هم انگیزه‌ای برای تغییر کابینه ندارد.


زارع فومنی رفاقت‌ها، جناح‌بازی‌ها و رودربایستی‌ها را باعث عدم تغییر در کابینه دولت دانست و گفت: وزرای دولت ناکارآمد، پیر، خسته و فرتوت هستند و همین امر باعث شده دولت انگیزه‌ای برای کار کردن نداشته باشد و این بی‌انگیزگی کشور را در وضعیت بسیار بد اقتصادی قرار داده است.


انتهای پیام/4071/پ



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته