دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1397 - 21:25
نماینده مردم شیراز در مجلس:

صیادی چینی‌ها در آب‌های ما طبق قرارداد با شیلات است/ صید گسترده تخلف اصلی صیادان خارجی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضور صیادان خارجی در خلیج فارس از لحاظ شکل قانونی ایرادی ندارد.
کد خبر : 305951

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، علی اکبری در رابطه با حضور صیادان چینی در خلیج فارس گفت: از نظر قوانین، عرف بین‌الملل و ضوابطی که کشورهای ساحلی دارند، ارائه مجوز به کشتی‌هایی که داوطلب صید در حریم کشورهای مربوطه هستند، با رعایت معیار مشخصی طبیعی است و شناورهای ما نیز در بسیاری از آب‌ اقیانوس هند، ماداگاسکار، یمن بعد از دریافت مجوز، مشغول صیادی می‌شوند.


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به مطالب گفته شده، حضور صیادان خارجی با مجوز در دریای خلیج فارس از لحاظ شکل قانونی ایرادی ندارد. اما ارائه این مجوز باید بر اساس معیار مشخصی همچون میزان بهره‌برداری از منابع موجود در دریا و نوع صیدی که صورت می‌گیرد، باشد.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با توجه به فیلم‌هایی که از نوع و میزان صید در دریای خلیج فارس مشاهده کردم، متوجه شدم نوع صید آنها ایراد داشته است و معتقدم باید عذر آن‌ها را بخواهند و قراردادشان را فسخ کند.


اکبری خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان مامور شدند بعد از بررسی کامل این موضوع، گزارشی به مجلس ارائه کنند، لازم است به این موضوع اشاره کنم که بستن توافقنامه‌ای میان ایران و کشورهای دیگر برای صیادی در دریا، نیازی به مطرح شدن در مجلس شورای اسلامی ندارد و سازمان شیلات اختیار کامل این موضوع را دارد اما باید بر روی توافقنامه، نوع و میزانش مدیریت و نظارت کرد ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم صید زمانی اتفاق بیافتد که به منابع کشور لطمه‌ای وارد نشود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: علی اکبری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته